موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
202897
۲۲ مرداد ۱۳۹۸

۹۲۰۰۰ کودک و نوجوان خوزستانی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: کتابخانه‌های عمومی سطح استان در مجموع ۱۵۵هزار و ۱۸۰ نفر عضو دارند که از این تعداد ۹۲هزارو ۸۶۰ نفر کودک و نوجوان هستند.

به گزارش کودک‌پرس ، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی سطح استان در مجموع 155 هزار و 180 نفر عضو دارند که از این تعداد 48 هزار و 52نفر کودک و 44 هزار و 808 نفر نوجوان هستند که در مجموع 92 هزار و 860 نفر از اعضا  کودک و نوجوان هستند.

وی گفت: در کتابخانه‌های عمومی سطح استان 2 میلیون و 635هزار و 372 نسخه کتاب موجود است که از این تعداد 3 هزار و 415 نسخه در حوزه کودک و نوجوان است که بروزرسانی این منابع ماهانه از طرف نهاد کتابخانه‌های کشور صورت می‌گیرد.

کوهی رستمی با اشاره به چشمگیر بودن جمعیت عضو کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: مهم‌ترین دلیل روند رو به رشد جمعیت کودک و نوجوان در کتابخانه‌های استان این است که در 4 سال گذشته تقریبا همه کتابخانه‌های استان بخش مستقل کودک و نوجوان را تشکیل دادند که در قالب اتاق و سالن‌هایی با تجهیزات و منابع مختص کودک و نوجوان است.

 

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در حوزه کودک و نوجوان عنوان کرد: حوزه کودک و نوجوان یکی از راهبردهای جدی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و به تبع در استان خوزستان نیز همین روند در حال انجام است و تمرکز در حوزه کودک و نوجوان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ویژه در این راستا خانواده محور کردن کتاب و کتابخوانی است، عنوان کرد: بحث عضویت خانوادگی در کتابخانه‌های استان فعال شده است و خانواده‌ها به صورت گروهی در کتابخانه‌ها عضو می‌شوند و از خدمات استفاده می‌کنند.

 

وی با اشاره به افتتاح 6 کتابخانه جدید در سطح استان خوزستان گفت: در کتابخانه‌هایی که اخیرا افتتاح شده و کتابخانه‌هایی که جدیدا در حال ساخت است به طور ویژه و مجزا بخشی را با تجهیزات و منابع خاص به حوزه کودک ونوجوان اختصاص داده‌ایم.

 

 

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار