202687
۱۹ مرداد ۱۳۹۸

وقتی قهرمان بلغاری المپیک کشتی‌گیر ایرانی را ستود/ نوجوان ایرانی طلسم شکست‌ناپذیری کشتی‌گیر مولداوی را شکست

نماینده وزن ۵۱ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در صوفیه کاری کرد که آرمن نازاریانِ بزرگ و نامدار با وجود شکست پسرش، برای کشتی‌گیر ایرانی دست زد و او را ستود.

به گزارش کودک‌پرس ، سعید اسماعیلی نماینده وزن 51 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان بود که با شکست کومی ساوادا از ژاپن، ارشد از هند، ادموند نازاریان از بلغارستان و المیر علی‌یف از آذربایجان مدال طلای جهان را از آن خود کرد.

اما در کشتی نیمه‌نهایی او، اتفاق جالبی رخ داد. ادموند نازاریان تنها کشتی‌گیر کشور میزبان نبود، بلکه فرزند قهرمان بلندآوازه کشتی فرنگی جهان که برای دو کشور بلغارستان و ارمنستان کشتی گرفته، بود که از این حیث مبارزه با این حریف سخت و دشوار به نظر می‌رسید؛ خصوصا آنکه در این رقابت‌ها مشخص شد داوران حساسیت ویژه‌ای روی تیم ایران پیدا کرده‌اند و مبارزه‌های 50-50 هرگز به سود کشتی‌گیران ایرانی پایان نمی‌پذیرد.

در چنین وضعیتی اسماعیلی آنقدر خوب و هنرمندانه کشتی گرفت که در پایان مبارزه‌ای یک‌طرفه ادموند نازاریان را 9 بر صفر شکست داد تا قهرمان المپیک 1996 آتلانتا با کوله‌باری از مدال‌های رنگارنگ در مسابقات جهانی و قهرمانی اروپا با وجود شکست پسرش در خانه، به تشویق کشتی‌گیر ایرانی بپردازد.

 

نوجوان ایرانی طلسم شکست‌ناپذیری کشتی‌گیر مولداوی را شکست

رضا ساکی یکی از ملی‌پوشان ایران در مسابقات قهرمانی جهان بود که در وزن 71 کیلوگرم به مدال طلا رسید و نقش زیادی در کسب عنوان قهرمانی تیم ملی در صوفیه بلغارستان داشت.

او داتا چخایدزه از گرجستان، ایون دوسوفتی از رومانی، رئوف عبدالله علی‌یف از آذربایجان را مغلوب کرد و در نیمه‌نهایی حریف الکساندرین گوتو از کشور مولداوی شد. این کشتی‌گیر در دو سال اخیر در هیچ مسابقه‌ای باخت نداشته و در جهانی گذشته نیز ستاره مسابقات بوده است. او در مسابقات قهرمانی اروپا و المپیک جوانان نیز به مدال طلا رسیده بود اما رضا ساکی موفق شد در یک مبارزه نزدیک و با نتیجه 6-6 حریف خود را از پیش رو بردارد و راهی مبارزه فینال شود.

کشتی‌گیر نوجوان ایران در فینال مسابقات نیز استفاق استارودوبتسیف روس را از پیش رو برداشت و قهرمان نوجوانان جهان شد.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار