موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
202660
۱۹ مرداد ۱۳۹۸

هرمزگان با ۳ برگزیده به المپیاد فیلمسازی نوجوانان می‌رود

با اعلام لیست نهایی فیلم‌ها و ایده‌های سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران، ۳ نوجوان فیلم‌ساز از استان هرمزگان برگزیده شدند.

به گزارش کودک‌پرس ،لیست نهایی فیلم‌ها و ایده‌های سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران اعلام شد و  از تعداد ۲۳۰فیلم و ۳۴۶ ایده رسیده به دبیرخانه سومین المپیاد۱۶ فیلم و ۴۲ ایده به مرحله انتخاب رسید.

رییس انجمن سینمای جوانان هرمزگان گفت: این استان در این دوره و در بخش فیلم با دو اثر به کارگردانی  فاطمه زاهدانی وثمین عالی زاده و در بخش ایده هستی جعفرپور به بخش مسابقه سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان راه یافته‌اند.

 

فروزان کهوری‌نژاد بندری روز چهارشنبه در گفت‌و گو با ایرنا گفت: برگزیدگان از ۲۶تا ۳۱مرداد در سی و سومین  جشنواره کودکان و نوجوانان در اصفهان حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: منتخبانی که در جشنواره حضور دارند از چندین برنامه آموزشی در خصوص ایده پردازی و نگارش فیلمنامه،  تست،  اتاق‌های ساخت فیلم با موبایل و حضور استادان مطرح در حوزه سینمای کودک که برگزار خواهد شد، بهره مند می‌شوند.

به گفته رییس انجمن سینمای جوانان هرمزگان، برندگان و منتخبین المپیاد پس از بازگشت از جشنواره با حضور استاد راهنما و حمایت انجمن سینمای جوان هرمزگان می‌توانند فیلم خود را بسازند.

کهوری‌نژاد بندری افزود: برای هر هنرجو به مدت ۱۰ ساعت آموزش با استاد راهنما در نظر گرفته شده در این بخش شیوه اجرا همانند دوره فیلم‌سازی در دفاتر انجمن سینمای جوان است.

«سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» در ۲ بخش ایده: (منظور از ایده، طرح اولیه‌ قصه‌ای است که پس از پذیرش توسط هیئت انتخاب المپیاد، با کمک استاد مشاور و گروه خلاق به طرح کلی فیلمنامه (دارای ابتدا، میانه و پایان داستان باشد) تبدیل خواهد شد.) و فیلم‌ کوتاه: (منظور فیلم‌هایی با زمان حداکثر ۳ دقیقه است که بعد از سال ۱۳۹۶ تولید شده باشند) برگزار خواهد شد.

 

این المپیاد با هدف‌گذاری ترویج فضائل اخلاقی و نگاه امیدوارانه به زندگی در بین نوجوانان از طریق ایده‌پردازی و مشارکت در تولید فیلم، یافتن ایده‌های نو در سینمای کودکان و نوجوانان، ایجاد شرایط مناسب برای کشف و معرفی استعدادهای هنری نوجوانان در حوزه تخصصی سینمای کودکان و نوجوانان و زمینه سازی برای گسترش فعالیت در حوزه سینمای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

سرزمین من»، «آرزوهای من»، «رویاهای کودکان و نوجوانان امروز»، «خانواده من»، «خلاقیت در زندگی»، «سرگرمی کودکان»، «نشاط و کودکی»، «سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان»، «امیدواری»، «بخشش» و «قصه‌های برگرفته از کتاب‌های کودک و نوجوان» (ترجیح نویسنده‌های ایرانی) محورهای پیشنهادی و دارای اولویت‌ «المپیاد سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران» را در ۲ بخش  «ایده» و «فیلم» است.

 

این دوره از المیپاد را بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران و همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در استان اصفهان برگزار می‌کند.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار