موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
202552
۰۴ مرداد ۱۳۹۸

۶۸۰ کودک کار در اصفهان شناسایی شدند

مدیرعامل موسسه طلوع مهرو دوستی اصفهان گفت:بیش از 90 درصد کودکان کار در شهر اصفهان از اتباع غیرایرانی هستند و عدم حمایت از این کودکان آسیب‌های اجتماعی جدی را بدنبال خواهد داشت.

به گزارش کودک پرس نوید مسائلی مدیر عامل مؤسسه طلوع مهر و دوستی اظهار داشت: تاکنون حدود680کودک کار در اصفهان شناسایی شده است که ازاین بین 150کودک از اولویت بیشتری برخوردار بودند و مورد حمایت ویژه ای قرار گرفتند.

وی در ادامه افزود:مؤسسه طلوع مهر و دوستی در جهت حمایت از کودکان کار در سال 94 تأسیس گردید. این مؤسسه مردم‌نهاد با موضوع ترویج فعالیت‌های بشردوستانه بین جوانان فعالیت خود را به‌صورت تخصصی در حمایت از کودکان کار شروع کرد. نحوه فعالیت این مؤسسه به این صورت است که:  ابتدا شناسایی کودکان کار به صورت میدانی انجام می شود، سپس بررسی خانواده آن‌ها از نظر اقتصادی، اجتماعی ،فرهنگی و بهداشتی انجام می شود وسپس اولویت‌بندی آن‌ها صورت می گیرد .

مدیرعامل موسسه طلوع مهرو دوستی خاطرنشان کرد:بخش فعال دیگر در این مؤسسه معاونت آموزش می باشد که تاکنون برای این کودکان کلاس‌های سوادآموزی کلاس‌های فوق برنامه وآموزش‌های مهارت‌آموزی و… برگزار کرده است. معاونت بعدی معاونت مشاوره و روان‌شناسی می باشد که در زمینه سلامت روان این کودکان فعالیت می‌کنند این معاونت مشاوره‌های فردی و گروهی را برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها را برگزار می کند.

مسایلی تصریح کرد:همچنین کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها به‌ویژه مادران با موضوع کنترل خشم،  فرزند پروری،  کارگاه تربیت جنسی و برای کودکان آموزش‌های مهارت زندگی برگزار می‌شود. در این معاونت کار گروه پشتیبانی تشکیل دادیم که برای هر خانواده یک مددکار می‌گذاریم.معاونت بعدی معاونت حقوقی است که تلاش بر رفع مشکلات حقوقی این کودکان  مثل عدم هویت تعدادی از آن‌ها،  مطالبات آن‌ها از سازمان‌های دولتی شامل بهزیستی، اداره اتباع خارجی و شهرداری را شامل می شود.

وی در ادامه افزود: معاونت کارآفرینی و اشتغال سعی بر ایجاد کار و کسب درآمد برای مادران و سرپرستان این کودکان دارد تا بار اقتصادی روی دوش کودکان کمتر شود وهمچنین سعی بر آشنایی مردم با نحوه برخورد صحیح با کودکان کار وجذب افراد داوطلب برای فعالیت در این مؤسسه، برگزاری بازارچه‌های خیریه به نفع کودکان کار و غیره را برعهده دارد.

نوید مسایلی تصریح کرد: معاونت بهداشت و درمان این مؤسسه معاینه و درمان را به‌صورت فردی و گروهی برای این کودکان تاکنون انجام داده است و سعی بر فرهنگ‌ سازی برای کودکان و خانواده‌هایشان و جذب مشارکت پزشکان داوطلب را داشته است.

مدیر موسسه طلوع مهرو دوستی در پایان گفت:از ابتدای سال98 دو واحد در بازار حکیم  توسط شرکت سامان گستر اصفهان در اختیار این موسسه قرار گرفت که یکی از این واحدها را به اتاق مهربانی( محلی برای جمع آوری لباس، کفش، کتاب، اسباب‌بازی، کمک‌های نقدی و …) برای کودکان کار و واحد دیگر را به‌‌عنوان کلاس آموزشی اختصاص دادیم. باتوجه به موقعیت مکانی این دفتر و نزدیکی به میدان امام فعالیتی به‌‌عنوان “گردشگری اجتماعی” راه‌اندازی کردیم و بازدیدهایی را برای آشنایی  توریست‌ها از نحوه فعالیت این مؤسسه برگزار می‌کنیم .

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار