121035
۳۰ آبان ۱۳۹۶

کاغذ باطله‌هایی که تبدیل به کتاب برای کودکان بیمار شد

پویشگران اجتماعی عضو انجمن طرفداران توسعه انزلی با جمع اوری نزدیک به سه تن کتاب ، دفتر و کاغذهای باطله از مدارس طی تابستان امسال بخشی از عواید حاصل از فروش آن را به کتابخانه کودک بیمارستان شهید بهشتی انزلی اختصاص دادند.

به گزارش کودک پرس ، غله زاری از فرهنگیان بازنشسته و از اعضای این پویش گفت: با توجه به توقف کار پیمانکار بازیافت شهر به این فکر افتادم که از مدارس و دانش آموزان بخواهم که این کتابها و کاغذ های باطله خود را در جعبه های کوچک قابل حمل در اختیار من قرار دهند.

وی افزود: خوشبختانه خانم‌ سراساز مدیر دبیرستان غیر دولتی مهرگان یک انبار کوچک در فضای مدرسه در اختیار من گذاشتند و من کم کم کاغذ هایی را که از مدارس ، خانواده ها ، دانشجویان و حتی بعضی ادارات به من سپرده می شد در آانجا انبار کرده و در چند مرحله به کارگاه های بازیافت کاغذ فروختم .

 

وی با اشاره به خرید و اهدای 100 جلد کتاب به کتابخانه کودک بیمارستان شهید بهشتی خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد کتابخانه های کوچک در اماکن عمومی است و این کار را از بیمارستان شهر آغاز کردیم.
‘کتاب درمانی’ یکی از شیوه های کهن درمانی است که امروزه مورد توجه بسیاری از کارشناسان و مربیان گستره ی آموزش قرار گرفته است. این روش درمان، به دلیل بی خطر و بدون درد بودن، مناسب حال کودکان است. کتاب درمانی راهی مناسب برای کاهش فشارهای روحی و جسمی بخصوص برای کودکان بیمار است . این روش درمان اگر به درستی انجام گیرد، سودهای بسیاری از جمله تخلیه ی احساسات، همانند سازی کودک با شخصیت داستان، فعال شدن تخیل کودک، تجربه ی لحظه های شاد و تقویت تفکر مثبت در پی دارد.

همچنین با کمک کتاب درمانی می توان بسیاری از اختلالات روحی و جسمی مانند افسردگی، ترس، اضطراب، زورگویی، دروغ گویی، پرخاشگری، لکنت زبان و … را درمان کرد، بدون آن که کودک آسیب جدی ببیند یا حتی احساس درد کند.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار