193992
۰۴ بهمن ۱۳۹۷

خرید منابع آموزشی حوزه کودک و نوجوان بیشتر می‌شود

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی با تأکید بر اهمیت توجه به کودکان و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی گفت: خرید منابع آموزشی و فرهنگی در این حوزه گسترش می‌یابد.

به گزارش کودک پرس ، هادی آشتیانی در آیین تجلیل از ناصر کشاورز شاعر و نویسنده برجسته کودک و نوجوان کشور در یزد افزود: بر این اساس خرید و ارسال کتاب و اسباب‌بازی باهدف آینده‌نگری و مأنوس کردن بچه‌ها با این ابزار در دستور کار نهاد کتابخانه‌ها عمومی قرار گرفته است .
وی دراین ارتباط به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.
همچنین شاعر و نویسنده برجسته کودک و نوجوان، یزد را نمادی از عشق بین آیینه، آب و آتش توصیف کرد و گفت: معماری این شهر بیانگر گذشته این منطقه است و نباید از بین برود.
کشاورز افزود: کودکان به‌روز زندگی می‌کنند و برخورد من با پدیده‌ها به صورتی است، اگر بارها چیزی را دیده باشم بازهم به دنبال کشف جدید هستم.

همچنین رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با ابراز خرسندی از میزبانی برای تجلیل از کشاورز، اظهار داشت: این آیین در راستای برنامه سراسری چهل قلم مبنی بر تجلیل از 40 نویسنده برجسته کشور در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد.
در آیین تجلیل از کشاورز، جمعی از اهالی فرهنگ و ادب و مسئولان استان ازجمله مدیران کل دفتر امور بانوان و خانواده، دفتر فرهنگی و اجتماعی و پدافند غیرعامل استانداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری یزد حضور داشتند.

ناصر کشاورز 20 اردیبهشت 1341 در تهران به دنیا آمد و در پنج‌سالگی همراه خانواده راهی دامغان شد.
او تحصیلات ابتدایی تا دیپلم متوسطه را در دامغان گذراند در سال 1367 در رشته‌ی صنایع در دانشگاه پذیرفته شد اما پس از یک‌ترم تحصیل انصراف داد و تمام‌وقت به ادبیات کودک پرداخت.

کشاورز، شعر کودک را با همکاری مجله‌ کیهان بچه‌ها شروع کرد؛ مجله‌ کیهان، آن روزها نشست‌های شعری داشت که اغلب شاعران کودک و نوجوان در آن شرکت می‌کردند و نخستین شعر کشاورز سال 1362 در همان مجله چاپ شد.
کشاورز نخستین کتاب خود را بانام «من و مرغابی‌ها» در سال 1365 منتشر کرد.
او افزون بر اینکه پرکارترین شاعر کودک است، بیشترین جایزه را نیز در این حوزه دریافت کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، نشان ماه طلایی از جشنواره‌ بزرگ ادبیات کودک و نوجوان به‌عنوان یکی از شاعران برگزیده‌ 20 سال اخیر است.
همچنین جایزه دوازدهمین جشنواره‌ کتاب کودک و نوجوان در بخش «شعر» برای کتاب «مداد کوتاه»، نشان «مداد پرنده»، باارزش‌ترین نشان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جایزه‌های متعددی از جشنواره‌های گوناگون، جایزه‌ مجله‌ «سلام بچه‌ها» و جایزه‌هایی از جشنواره‌ مطبوعات کودک و نوجوان، بخشی از جایزه‌های ثبت‌شده در کارنامه‌ هنری اوست.
کشاورز افزون بر شعر، اهل موسیقی نیز هست؛ او عود و گیتار می‌نوازد و می‌خواند.
از کشاورز تاکنون حدود 160 عنوان کتاب در حوزه‌ ادبیات کودکان منتشرشده است.

برخی آثارش می توان به مجموعه‌ 12 جلدی «شعرهای نی‌نی کوچولو»، مجموعه‌ 12 جلدی
«می‌بینی و مامانش»، مجموعه‌ چهارجلدی «دویدم و دویدم»، «کلاغ رد »، «آزادی»،
«مسئولیت»، «گنجشک و پروانه»، «سیب جان سلام» و «مرا یک دایناسور درسته قورت داده»، چهار مجموعه‌ی «تلخ و شیرین»، «رنگ‌های گمشده»، «از این‌طرف لطفاً فقط هیس» و «بوی نرگس» اشاره کرد.
استان یزد 110 باب کتابخانه‌های عمومی با حدود 104 هزار نفر عضو دارد.
افزون بر 2 میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

استان یزد یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار