موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
202407
۱۸ خرداد ۱۳۹۸
توسط کردهای سوریه اتفاق افتاد

تحویل 6 کودک و 2 زن به آمریکا

یکی از رهبران کردهای سوریه چهارشنبه اعلام کرد، دو زن آمریکایی و شش کودک در شمال سوریه به ایالات متحده تحویل داده شدند.

به گزارش کودک پرس، به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، درخواست بازگرداندن این افراد به آمریکا از شمال‌شرق سوریه توسط دولت واشنگتن مطرح و به کمک نیروهای کرد انجام شد.

آخرین اقدام در راستای تحویل خانواده‌ها و وابستگانداعشی‌ها هفته گذشته بود که ازبکستان ۱۴۸ کودک و زن از خانواده‌های داعش و نروژ نیز ۵ کودک یتیم از خانواده‌های وابسته به داعش را تحویل گرفتند.

دولت خودمختار کردها در شمال شرق سوریه روز یک‌شنبه از آزادی ۸۰۰ زن و کودک متعلق به خانواده‌های داعش در پاسخ به درخواست‌های بزرگان و عشایر منطقه خبر داد که در اردوگاه الهول واقع در حومه شرقی حسکه ساکن بودند. این افراد به دو شهر رقه و الطبقه منتقل شدند.

در اردوگاه‌های شمال‌شرق سوریه ۱۲ هزار خارجی سکونت دارند که ۴ هزار تن از آنها زن و ۸ هزار کودک وابسته به خانواده‌های افراطی‌های خارجی هستند که تحت نظارت امنیتی شدید قرار دارند. کشورهای دیگر از جمله فرانسه از پذیرفتن شهروندان داعشی خود امتناع می‌کنند و پاریس در این زمینه اعلام کرده که احتمالاً از بین تندروهای فرانسوی تنها کودکان را به کشورش بازخواهد گرداند. فرانسه در ماه مارس ۵ کودک یتیم را تحویل گرفت.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار