موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
202342
۰۹ خرداد ۱۳۹۸

هشت کودک در سوانح جاده ای همدان فوت کردند

در ۲ ماهه سالجاری هشت کودک زیر ۱۲ سال در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که عمده علت آن نبستن کمربند و پرت شدن به بیرون از خودرو است | مجهز کردن خودرو به صندلی کودک شمار مجروحان و متوفیان سوانح رانندگی را هنگام واژگونی خودرو و ترمزهای ناگهانی کاهش می دهد.

به گزارش کودک پرس ، رییس پلیس راه استان همدان گفت: ۲ ماهه سالجاری هشت کودک زیر ۱۲ سال در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که عمده علت آن نبستن کمربند و پرت شدن به بیرون از خودرو است.

سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: اجباری شدن استفاده از صندلی کودک مطرح شده است که در صورت قانونی شدن این طرح، آمار تلفات نیز کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: مجهز کردن خودرو به صندلی کودک شمار مجروحان و متوفیان سوانح رانندگی را هنگام واژگونی خودرو و ترمزهای ناگهانی کاهش می دهد.

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: کودکان امکان بستن کمربند ایمنی را ندارند بنابراین باید ابتدا خودرو را مجهز به صندلی کودک کرده سپس از کمربند ایمنی برای محافظت از آنها استفاده کرد.

سرهنگ عزیزی در ادامه از مرگ یک چوپان در سانحه جاده ای ملایر و متواری شدن راننده خبر داد و گفت: طبق آیین نامه، چوپان برای عبور خود و احشام از عرض جاده باید در طول روز تردد کرده، همکار کمکی داشته باشد و از مکان های قابل دید برای رانندگان عبور کند.

وی اضافه کرد: این چوپان شب هنگام از عرض جاده در منطقه اسلام آباد ملایر عبور کرده بود که در این سانحه ۲ راس گوسفند تلف و ۴۰ راس دیگر نیز مجروح شدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار