202337
۰۹ خرداد ۱۳۹۸
بحران جدیدی در بحث مهدهای کودک

مهدهای کودک خواستار تعیین میزان شهریه از جانب وزارت صمت شدند

با وجود گذشت حدود سه ماه از سال، هنوز شهریه مهدها در سال ۹۸ تعیین تکلیف نشده و مهدهای کودک در این شرایط خواهان افزایش نرخ شهریه و تعیین آن براساس قیمت تمام‌شده هستند.

به گزارش کودک پرس ، با وجود گذشت حدود سه ماه از سال، هنوز شهریه مهدها در سال ۹۸ تعیین تکلیف نشده است.

این درحالی است که مدیران مهدکودک‌های مناطق مختلف تهران (شرق ، غرب، جنوب ،شمیرانات) با مراجعه به سازمان حمایت از مصرف‌کننده خواستار تسریع در ابلاغ دستورالعمل های این سازمان در رابطه با شهریه مهدهای کودک به سازمان بهزیستی شدند.

این نمایندگان، درخواست مهدهای کودک مبنی بر محاسبه شهریه فقط بر اساس قیمت تمام شده را به سازمان حمایت کتبا اعلام کردند.

همچنین در این درخواست تأکید شده؛ مهدهای کودک قادر به ادامه فعالیت و ارائه خدمات با قیمت‌های مصوب سال گذشته نبوده و عدم ابلاغ تعرفه جدید منجر به اختلال در خدمات مهدهای کودک سراسر کشور شده است.

مسؤولان این سازمان تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان بهزیستی در خصوص تعیین تکلیف پرونده شهریه مهدهای کودک را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادند.

این درحالی است که حبیب‌الله فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، گفته بود: با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ تورم در کشور و همچنین میزان حقوق تعیین شده در سال جدید پیشنهاد ما افزایش 15 تا 20 درصدی نرخ شهریه مهدها در سال 98 است.

وی معتقد است: در سال گذشته برای تعیین نرخ شهریه مهدهای کودک روال بر این بود طبق وضعیت سطح استان‌ها بررسی می‌کردیم و سپس در یک جمع سه‌جانبه با حضور نمایندگانی از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، مهدکودک‌ها و بهزیستی نرخ جدید را به تصویب می‌‌رساندیم.اما امسال سازمان حمایت از مصرف‌کننده به ما اعلام کرد که بر اساس مدل ما هزینه تمام شده در مهدها را لحاظ کنند و بر اساس آن نرخ تعیین شود که بر اساس این مدل دیدیم هزینه شهریه مهدها 60 تا 70 درصد افزایش خواهد یافت که ما این را قبول نکردیم.

فرید می‌گوید: ما در جلسات سه‌جانبه‌گرایی که داشتیم بحث‌های تورم در جامعه و مشکلات و مباحث هر استان را بررسی می‌کردیم چرا که موضوعات هر استان متفاوت است اما امسال نماینده وزارت صمت هنوز نرخی را به ما اعلام نکرده و این در حالی است که در ماه سوم از سال جدید وارد شده‌ایم،حتی دولت از ابتدای فروردین حقوق کارمندان را افزایش داده، مهدها باید حقوق پرسنل خود را بدهند و اگر نرخ شهریه با تعلل تعیین شود بر کیفیت کار مهدها اثر سوء خواهد گذاشت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار