202275
۰۵ خرداد ۱۳۹۸
مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی:

استقبال خانواده ها از مهد کودک‌های روستایی بهتر شده است

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: استقبال از مهد کودک های شهری در استان کاهش یافته است.

به گزارش کودک پرس ، سعید فریور منطقه آذربایجان غربی افزود: در سال های گذشته وضعیت استقبال خانواده ها از مهد کودک های روستایی بهتر شده اما با افزایش مراکز پیش دبستانی تحت نظارت ارگانهای دیگر استقبال از مهد کودک های شهری کمتر شده است.

فریور با اشاره به اینکه در حال حاضر 339 مهد کودک شهری ،یک مهد کودک خودکفا و 424 مهد کودک روستایی در استان فعالیت دارند تصریح کرد: تا پایان سال 97 تعداد 25 هزار کودک در مهد های کودک استان توسط 1500 مربی آموزش دیده اند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 80 واحد مهد کودک در مناطق محروم و حاشیه شهرهای استان فعالیت می کنند.

وی در خصوص نظارت اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی بر مهد های کودک استان خاطر نشان کرد: نظارت بر مهد کودک های استان هر ساله به صورت مستمر انجام می پذیرد و بهزیستی اجازه هیچ گونه فعالیت به مهدهای کودک غیر استاندارد را نمی دهد.

فریور یاد آور شد: مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی از دستورالعمل های رتبه بندی مهدهای کودک پیروی می کنند که می بایست کارشناسان هر شهرستان مطابق بندهای آن دستور العمل مهد ها را رتبه بندی کنند و صرفا وسایل بازی مهدهای کودک و ایمنی آنها مورد بازرسی از سوی اداره استاندارد انجام می شود.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: کلیه بخشنامه های ارسالی از سوی اداره استاندارد جهت استاندارد نمودن وسایل بازی به تمامی مهدهای استان ارسال شده و دوره های لازم برای مدیران برگزار می گردد ولی با این وجود با نظارت های مستمر سالانه و با همکاری اداره استاندارد؛ توانسته ایم با تجهیز مهدهای کودک به وسایل بازی استاندارد فاصله خود را با استاندارد کشوری کاهش دهیم.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار