202271
۰۵ خرداد ۱۳۹۸
آزاده انصاری کارگردان تئاتر عروسکی؛

نتوانسته ایم تئاتر کودک را به عنوان یک ضرورت با ارزش وارد سبد فرهنگی خانواده‌ها کنیم

انصاری کارگردان نمایش تئاتر عروسکی گفت: حوزه تئاتر کودک هم مانند دیگر حوزه ها افت و خیزهایی داشته است. ما شاهد آثار قابل تامل و ارزشمند و آثاری با جنبه سرگرمی بیشتر، بوده ایم .

به گزارش کودک پرس ، آزاده انصاری کارگردان نمایش «کچل کفتر باز» درخصوص این نمایش گفت: من علاقه بسیاری به افسانه ها, قصه های جادویی و پر رمز و راز دارم چرا که این داستان ها علاوه بر جذابیت، نکته ها و پند های و راهکارهای زیادی برای زندگی دارند « کچل کفتر باز» هم یکی از همان داستان ها است که از کودکی علاقه خاصی به آن داشتم و به نظر من برای کودک امروز نیز می‌تواند جذاب و تأثیر گذار باشد.
وی افزود: البته باید اشاره کنم که ما بر روی اقتباس خانم لیسا جمیله برجسته از قصه «کچل کفتر باز» صمد بهرنگی که توسط انتشارات کانون فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است , تمرکز کردیم.

انصاری در خصوص استفاده از عروسک ها برای روایت داستان گفت: با توجه به سال ها تجربه فعالیت در زمینه نمایش عروسکی و شناختی که از ویژگی ها و مختصات دنیای فانتزی عروسک ها دارم , از امکانات و قابلیت های آن برای به تصویر کشیدن این قصه بهره گرفتم.

وی در خصوص حوزه تئاتر کودک بیان کرد: حوزه تئاتر کودک هم مانند دیگر حوزه ها افت و خیزهایی داشته است. ما شاهد آثار قابل تامل و ارزشمند و آثاری با جنبه سرگرمی بیشتر، بوده ایم . در مجموع فکر می کنم در این زمینه کوتاهی ها و کم لطفی هایی صورت گرفته که هنوز نتوانسته ایم تئاتر کودک را به عنوان یک ضرورت با ارزش و تأثیر گذار وارد سبد فرهنگی خانواده ها کنیم ،نهاد هایی مانند آموزش و پرورش , صداوسیما و شهرداری ها باید برنامه ریزی دقیق تر و جدی تری برای حمایت از تئاتر کودک داشته باشند.

انصاری ادامه داد: تماشای تئاتر مانند پوشاک , لباس و بهداشت و.. برای کودکان لازم است چرا که علاوه بر جنبه تفریح و سرگرمی، جنبه مهم آموزشی و فرهنگی دارد. تئاتر یکی از ضروری ترین و تأثیر گذار ترین نهاد های آموزشی و فرهنگی است که به صورت زنده و رو در رو می‌آموزد و نسبت به رسانه های دیگر تاثیر بیشتر، عمیق تر و ماندگار تری دارد.

کارگردان نمایش « کچل کفتر باز» درخصوص انتخاب گروه نمایشی خود بیان کرد: ترجیح می دهم با گروهی کار کنم که سابقه همکاری چندین ساله و به یک زبان مشترک و درک متقابل رسیده ایم. خوشبختانه من از این موهبت برخوردار هستم که گروه همراه, همدل و خلاقی دارم که تئاتر برای آن ها یک امر مهم و ارزشمند بوده است.

انصاری در خصوص استقبال مخاطبان از نمایش گفت: بازخورد و استقبال مخاطبان بسیار خوب و رضایت بخش بوده و خوشحال هستیم که تماشاگران با رضایت از سالن نمایش خارج می شوند.

گفتنی است نمایش «کچل کفتر باز» تا ۳۱ خرداد ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار