موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
202240
۰۵ خرداد ۱۳۹۸

آزمون تخصصی اولین نونهال قرآنی جهان تشیع توسط مقام معظم رهبری

وحید غفران نیا کودک 9ساله دیروز که حدود 5 ساعت توسط مقام معظم رهبری مورد آزمون تخصصی قرار گرفت و عنوان اولین نونهال قرآنی جهان تشیع را به خود اختصاص داد امروز به عنوان پرافتخارترین نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی قرآن کریم شناخته می شود.

به گزارش کودک پرس ، کسب 20 رتبه کشوری و هفت رتبه بین‌المللی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از وحید غفران‌نیا یک چهره شاخص قرآنی ساخته است که در حال حاضر پرافتخارترین نماینده بین‌المللی قرآن کریم در مجامع دینی و قرآنی شناخته می‌شود.
کسب چهار رتبه اول در مسابقات سراسری اوقاف و امور خیریه ، کسب رتبه اول جشنواره کشوری سال 86، رتبه اول مسابقات نیروهای مسلح، رتبه اول مسابقات جامعه اطلاعاتی کشور از جمله رتبه‌های برتر ملی بوده و کسب هفت رتبه بین‌المللی، رتبه چهارم مسابقات بین‌المللی امارات متحده عربی در سال 77، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اردن در رشته حفظ ۱۵ جزء (سال78) کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ 20 جزء در سال79، رتبه دوم مسابقات بین المللی ایران در سال 80،رتبه دوم مسابقات بین المللی مصر در سال83، رتبه دوم مسابقات بین المللی عربستان در سال 84، رتبه چهارم مسابقات بین المللی لیبی در سال 85 در کارنامه قرآنی وی می‌درخشد.

وی با ابراز خوشحالی از کسب موفقیت‌های ملی و بین‌المللی می‌گوید: «کسب مقام‌های این مسابقات نه تنها برای خودم شیرین و دوست داشتنی بود بلکه لبخندی بر لبان والدینم بعد از هر موفقیت نقش می‌بست که گرمابخش زندگی‌ام بود.

«سال 1385 از طرف سازمان ملی جوانان کشور به عنوان یکی از 10 جوان برترکشور شناخته شدم، سال 1377 نیز به عنوان خادم قرآن کریم انتخاب شدم و آن زمان بود که احساس کردم از این پس مسئولیتی بزرگ در برابر کشور دارم و باید برای رشد فرهنگی خود و جامعه تلاش کنم.»

مسلمان شدن شهروندان فیلیپینی

بخش دیگری از صحبت‌های وی مربوط به سفرهای تبلیغی است که به کشورهای مسلمان داشته وی در این مورد می‌گوید: در طی این سال‌ها به کشورهایی همچون آذربایجان، ترکیه،کویت، بحرین، قطر، پاکستان، فیلیپین، عراق و هلند اعزام شده و در محافل قرآنی آنها برنامه‌های دینی و تبلیغی اجرا کرده‌ام.

غفران‌نیا با اشاره به استقبال مسلمانان سایر کشورها از محافل قرانی گفت: استقبال آنها از این برنامه‌ها بی‌نظیر بود و در کنار اهل تشیع برادران اهل سنت نیز در این مراسم‌ها شرکت می‌کردند و قاریان قرآن در بین آنها بسیار قابل احترام بود.

شنیدن خاطرات این چهره شاخص قرآنی کشورمان نیز در جای خود جالب و ماندگار است که وی به ذکر خاطره‌ای از کشور فیلیپین پرداخت و گفت: « در سن 16 سالگی در یک سفر تبلیغی به کشور فیلیپین رفته بودم، محفل قرآنی در یک مدرسه بود و ازدحام افراد شرکت کننده نیز زیاد بود، علاوه بر افرادی که در این محفل بودند برخی از افراد نیز به عنوان عابران و رهگذران این برنامه را می‌شنیدند سه نفر از شهروندان از ازدحام ایجاد شده تعجب کرده بودند وقتی متوجه موضوع شدند که یک نفر جوان حافظ کل قرآن است بسیار شگفت‌زده بودند، آنها جلوتر آمده و با من گفتگو کردند و این موضوع باعث شد که آنها با حضور در سفارت ایران مسلمان شدند».

حضور در خانه کعبه لحظه‌ای ماندگار

یکی دیگر از بهترین لحظات عمرم حضور در داخل خانه کعبه بود که هیچ وقت آن را فراموش نمی کنم.

بر اساس قانون مسابقات قرآن عربستان، تمام شرکت کنندگان در مسابقات را به داخل خانه کعبه می‌برند و در سال 84 این توفیق الهی نصیب من شد که من هم خانه کعبه را از نزدیک ببینم.

چهره بین‌المللی قرآن کریم سال گذشته کل قرآن را به صورت ترتیل قرائت کرده و طی روزهای آینده اثر فاخر وی در قالب CD رونمایی شده و برای استفاده عموم شهروندان در دسترس قرار می‌گیرد.

دیدار با چهره‌های قرانی داخلی و خارجی خاطراتی ماندگار

وحید غفران نیا دیدار با چهره‌های شاخص قرانی داخلی همچون استاد پرهیزگار،سلیمی، خاکی ، عباسی، خدام حسینی و چهره‌های خارجی قرآنی همچون استاد شحات انور، شعیشع، متولی عبدالعال، طنطاوی، استاد غلوش و خطاط معروف قرآن کریم عثمان طاها و بسیاری از چهره‌ها و قاریان مصری را از دیگر خاطرت ماندگار خود در طول فعالیت‌های قرآنی ذکر کرد.

خانواده‌ها نگاه تخصصی به آموزش قرآن داشته باشند

او در حال حاضر کلاس‌های آموزش قرآن را در شهر تبریز ادامه داده و تاکنون هشت نفر حافظ کل قرآن کریم تربیت کرده است. او در کنار آموزش قرآن دغدغه روش‌های آموزشی خوب و مربی خوب را برای قرآن آموزان دارد.

وی در مورد آسیب شناسی روش‌های آموزش و بی‌اطلاعی خانواده‌ها می‌گوید: متاسفانه خانواده‌ها در بحث آموزش قرآن فرزندان خود به صورت تخصصی وارد موضوع نمی‌شوند، ممکن است مربی خوب نباشد و برای خانواده نیز اهمیت ندارد که فرزندش زیرنظر چه کسی آموزش ببیند، این نوع آموزش‌ها در آینده نتیجه عکس داده و باعث استعداد سوزی می‌شوند.

برخی کج رفتاری‌ها و بد سلیقگی‌ها و خوب معرفی نکردن قرآن و آموزه‌های دینی و قرآنی باعث می‌شوند فرزندان وارد سیستم و فضای آموزشی دیگری شوند.

غفران نیا معتقد است: نباید فرزندان را صرفا به حفظ قرآن وادار و مجبور کرد، انس با قرآن تنها از طریق حفظ کردن میسر نیست، اگر خانواده ها با رفتار خوب خود فضای مناسبی ایجاد کنند قطعا فرزندان آنها با قرآن مانوس می شوند.

چهره بین‌المللی قرآن کریم تحصیلات خود را تا مقطع دکترای معماری ادامه داده و به شدت با برخی از افرادی که معتقدند چهر‌ها و فعالان قرآنی تک بعدی بوده و تنها به خواندن یا تفسیر قرآن کریم بپردازند مخالف است.

وی ادامه می دهد: یک فرد حافظ قرآن باید دارای علم به روز باشد، در رشته‌های ورزشی، هنر موسیقی، پزشکی ، مهندسی و بسیاری دیگر از شاخه‌های علمی فعالیت کند، این تفکر اشتباهی است که ما فعالان قرآنی خود را در یک حیطه و وظیفه خاص محدود کنیم، نباید فرد قرآنی در یک فضای بسته باشد. فرد قرآنی باید در فضای دانشگاهی و فضای مجازی نظریات جدید ارائه دهد، یک حافظ قرآن بهترین پزشک، معمار، مهندس، وکیل، استاد دانشگاه می‌تواند باشد.

غفران‌نیا در کمال ادب و احترام از استادان خود استاد زمان فر، غیاث خواه،قمری، عباسی، ضیائی و اساتید دیگر نام برد و گفت: این استاد خیلی در این راه مشوق و همراه من بودند و من توانستم از از پتانسیل و ظرفیت دینی و قرآنی آنان بهره مند شوم.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار