202219
۰۴ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش سازمان ملل :

۶۰۰ هزار نفر از کودکان افغان از شدیدترین نوع سوء تغذیه رنج می‌برند

سازمان ملل اعلام کرد که حدود ۶۰۰ هزار نفر از کودکان افغان از شدیدترین نوع سوء تغذیه رنج می‌برند با خطر مرگ روبرو هستند و بر خواستار ارسال کمک‌های فوری به این کودکان شد.

به گزارش کودک پرس ، «کریستف بولیراک» سخنگوی «یونیسف» صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل وضعیت انسانی در افغانستان را به «یکی از بدترین فجایع در کره زمین» تشبیه کرد.

وی ادامه داد که افزایش خشونت‌ها و خشکسالی شدید سال گذشته صدها هزار کودک زیر 5 سال افغان را در شرایط بسیار آسیب‌پذیر قرار داده است.

بولیراک گفت: دو میلیون کودک در این کشور هستند که از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و در این میان 600 هزار نفر هستند که به سوء تغذیه بسیار حاد مبتلا هستند.

کودکی که از سوء تغذیه بسیار حاد رنج می‌برد نیازمند درمان فوری است، در غیر اینصورت امکان مرگش وجود دارد.

به گزارش سازمان ملل در سال جاری میلادی 3.8 میلیون کودک افغان نیازمند حفاظت و دریافت کمک هستند و حدود 289 هزار نفر به دلیل درگیری در سال 2018 آواره شدند.

از سوی دیگر نیز از هر سه کودک یک نفر به دلیل «خطر مداوم» مرگ و یا مجروح شدن اضطراب‌های روانشناختی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به کمبود بودجه برای امدادرسانی به این کودکان گفت که سازمان ملل مایل است امسال تا 60 درصد از این کودکان و نه همه آنان را حمایت کند اما کمک به این مقدار از کودکان نیز به دلیل نبود بودجه ممکن نیست.

سخنگوی یونیسف گفت: سوء تغذیه مقاومت در مقابل بیماری‌ها را کاهش می‌دهد اما نمی‌توانیم بگوییم چه تعداد از این کودکان جان خود را از دست خواهند داد به هر حال، احتمال مرگ کودک مبتلا به سوء تغذیه بسیار حاد 11 برابر بیشتر از کودکان سالم است.

وی افزود، این موضوع بویژه در افغانستان نگران کننده است زیرا از هر دو کودک تنها یک نفر واکسینه هستند.

انتهای پیام/.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار