20221
۲۸ تیر ۱۳۹۶
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد؛

برگزاری جام باشگاه‌های کتاب ایران با حضور ۱۰۰ شهر

سیدعباس صالحی در حاشیه نشست فرهنگ عمومی استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبرگفت: برنامه‌های متعدد با هدف ترویج کتابخوانی به عنوان یک راهبرد موثر برگزار می شود.

به گزارش کودک پرس، سیدعباس صالحی در حاشیه نشست فرهنگ عمومی استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبرگفت: برنامه‌های متعدد با هدف ترویج کتابخوانی به عنوان یک راهبرد موثر برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به حوزه ناشران و کتابفروشان به عنوان فعالان عرصه فرهنگ، تسهیلات حمایتی پرداخت شود ادامه داد: فضای کتاخوانی چه به عنوان فضای مصرف کتاب باید از لحاظ خرید و خواندن ارتقا یابد تا فرهنگ مکتوب تغییر و تکامل جدی یابد.

انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران
صالحی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تسهیلات ناشران و کتابفروشی ها اقدام های متعددی را انجام داده است اظهار داشت: در حوزه کتابفروشی ها، معافیت آن ها از مالیات، کمک به بحث خرید مصرف کننده مستقیم از کتابفروشی ها از طریق یارانه کتاب و فروش کتاب به صورت طرح عیدانه و تابستانه کمک خوبی به این حوزه کرده است.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امسال تسهیلات برای تاسیس و تجهیز کتابفروشی ها تا سقف 300 میلیون تومان و در موارد خاص تا سقف 500 میلیون تومان به صورت وام کم بهره هشت درصد و با مشارکت بانک شهر داده خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح انتخاب پایتخت کتاب اظهار داشت: با این طرح رقابت خوبی در کشور ایجاد شده است.

صالحی از انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال جاری خبر داد و افزود: ظرف هفته آینده این شهر که امسال در رقابت با 100شهر کشور انتخاب شده، به عنوان پایتخت کتاب معرفی می‌شود.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد از تلاش دولت برای توسعه شاخص‌های فرهنگی خبر داد و گفت: وزارتخانه برنامه‌های خوبی در همه بخش‌ها با هدف ارتقاء فرهنگ مکتوب و تسهیل در نشر دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار