موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/فرهنگ و رسانه
202168
۰۴ خرداد ۱۳۹۸
به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد

مسابقات شاهنامه خوانی کودکان برای نخستین بار در ارمنستان

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در ارمنستان و با همکاری کتابخانه ملی کودک ونوجوان ارمنستان (خنکو آپر) مسابقات شاهنامه خوانی برای اولین بار در ارمنستان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ برای برگزاری مسابقات شاهنامه خوانی ،فراخوان این جشنواره در بهمن ماه ۹۷ در رده های سنی کودکان ونوجوان فارسی آموزان مدارس کشور ارمنستان اعلام شد.

این مسابقات با حضور تونویان رییس کتابخانه ملی کودک ونوجوان ارمنستان و نماینده رایزنی فرهنگی کشورمان و هیئت داوران ایرانی و ارمنی آغاز به کار کرد.

مصطفوی گفت :اولین دور مسابقه در مدرسه شماره ۶ شهر گیومری برگزار شد و فارسی آموزان به دو زبان فارسی و ارمنی به رقابت پرداختند و در نهایت هیئت داوران ۶ نفر از دانش آموزان را  برای شرکت در دور نهایی انتخاب کردند.

وی افزود: مسابقات شاهنامه خوانی ابتدا درسطح مدرسه برگزار می‌شود. از هر مدرسه تعدادی از دانش آموزان به شاهنامه خوانی پرداخته و سپس برگزیدگان هر مدرسه در مرحله نهایی که در ماه اکتبر (آبان ماه) برگزار خواهد شد به رقابت می پردازند.

رایزن فرهنگی ایران درادامه افزود:مدارس فارسی آموز خارج از پایتخت ارمنستان شامل مدرسه شماره ۶  شهر گیومری، مدرسه کارپی واقع در شهر آشتاراک، مدرسه شهر مغری و مدرسه شماره ۲ شهر آبوویان می باشد.

در حاشیه این برنامه و در پایان مسابقه خانم کاظمی ضمن بازدید از کلاس زبان فارسی و پیگیری روند پیشرفت درسی و تقدیر از معلم و مدیر مدرسه با مدیر مدرسه آرتاشس سرکیسیان به بحث و گفتگو در خصوص رسمی شدن تدریس زبان فارسی در سال تحصیلی جدید پرداخت.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار