موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
202163
۰۴ خرداد ۱۳۹۸
توسط پلیس اینترپل

شبکه آنلاین آزار جنسی کودکان متلاشی شد

پلیس بین‌الملل (اینترپل) از دستگیری نه نفر در ارتباط با یک شبکه اینترنتی آزار جنسی کودکان خبر داد و در این عملیات ۵۰ کودک نجات داده شدند.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از خبرگزاری فرانسه،اینترپل امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد پس از تحقیقات در خصوص یک شبکه آزار جنسی کودکان، نه نفر را در آمریکا، استرالیا و تایلند بازداشت کرده و ۵۰ کودک را نجات داده است.

بنابر گفته مقامات اینترپل، در ادامه تحقیقاتی که دو سال پیش در مورد یک وب‌سایت پنهانی با نام «دارک وب» که در سراسر جهان ۶۳ هزار کاربر داشت، آغاز شد پلیس تحقیقات خود را در ۶۰ کشور جهان برای ردیابی آن‌ها در پیش گرفت و تاکنون نه نفر را در این زمینه بازداشت کرده است. هرچند انتظار می‌رود در ادامه کار افراد بیشتری در این خصوص دستگیر شوند.

اینترپل اعلام کرد در این بازداشت‌ها ۵۰ کودک نجات داده شده‌اند و پلیس در تلاش است ۱۰۰ کودک دیگر را نیز که تصاویر آن‌ها در اینترنت به اشتراک گذاشته شده است، بیابد.

بنابر اعلام اینترپل، عملیات «بلک رست» پس از آن آغاز شد که مواردی به دست آمد که به یک سایت اشتراکی مرتبط با «دارک وب» مربوط می‌شد، جایی که مردم می‌توانستند نرم‌افزار‌های رمزگذاری شده را برای پنهان شدن در پشت لایه‌های امنیتی استفاده کنند. «دارک وب» از طریق موتور‌های جستجوگر پیدا نمی‌شد و کاربران باید آدرس دقیق سایت (آدرس یوآرال) را برای وارد شدن به آن استفاده می‌کردند. به همین دلیل، اینترپل از سازمان‌های مختلف در سرتاسر جهان کمک گرفت و در نهایت اداره تحقیقات امنیت ملی آمریکا توانست آدرس آی‌پی سایت را که در آن هر هفته عکس‌ها و ویدئو‌های جدید بارگیری می‌شد، ردیابی کند.

نخستین دستگیری‌ها در سال ۲۰۱۸ صورت گرفت که مدیران اصلی سایت در تایلند و استرالیا بازداشت شدند. «مونتری سلانگام» پس از محاکمه در تایوان به ۱۴۶ سال زندان محکوم شد. دادگاه استرالیا نیز «روچا تاکپوتزا» را به ۴۰ سال حبس محکوم کرد. او به ۵۰ موردسوءاستفاده جنسی از کودکان اعتراف کرده بود.

هویت دیگر افراد بازداشت شده از سوی اینترپل اعلام نشده است. اریک مک‌لفلین، از اعضای اداره تحقیقات امنیت ملی آمریکا در بانکوک در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد «دستگیری‌های متعددی در آمریکا صورت گرفته است. برخی از این افراد از اعتماد عمومی برخوردار بودند. یک از آن‌ها به برادر دو ساله خود تجاوز کرده است».

یورگن استاک، دبیرکل اینترپل در بیانیه‌ای اعلام کرد «عملیات بلک رست یک پیام روشن برای کسانی که به آزار جنسی کودکان می‌پردازند و سپس تصاویر آن را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند، دارد: ما شما را می‌بینیم و شما به عدالت سپرده خواهید شد».

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار