موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
202155
۰۴ خرداد ۱۳۹۸
در قزوین

به منظور پیشگیری از سوء تغذیه کودکان ۱۱ هزار و ۲۳۰ سبد غذایی توزیع شد

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد قزوین گفت: سال گذشته هزار و ۲۳۰ کودک نیازمند کمتر از پنج سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه دریافت کردند.

به گزارش کودک پرس ، محمد صیادی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد از توزیع ۱۱ هزار و ۲۳۰ سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه بین هزار و ۲۳۰ کودک نیازمند کمتر از پنج سال خبر داد و گفت: پارسال بیش از یک میلیارد و ۳۸ میلیون تومان برای درمان سوءتغذیه این کودکان هزینه شد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: پیش از این سبد غذایی به صورت تحویلی در اختیار خانواده‌های هدف قرار می‌گرفت، اما در چند سال اخیر این سبد کالا به صورت بن کارت در آمده است و هر ماه کارت‌های مربوطه شارژ می‌شود.

مومنی افزود: برنج، گوشت گوسفندی، مرغ و ماهی، لبنیات، حبوبات، خرما، ماکارونی و میوه اقلامی است که از سوی کارشناسان برای درمان سوءتغذیه به خانواده‌ها اعلام شده است.

صیادی با بیان اینکه منبع تأمین بودجه برای اجرای این طرح اعتبارات دولتی است، اعلام کرد: از مجموع هزار و ۲۳۰ کودک تحت حمایت ۷۵۹ کودک در مناطق شهری و ۴۷۱ کودک در مناطق روستایی ساکن هستند.

 

وی توضیح داد: از این تعداد ۶۴۷ کودک دختر و ۵۸۳ نفر بقیه پسر هستند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد قزوین یادآورشد: مردم نیکوکار از طریق کد دستوری # ۰۲۸*۸۸۷۷* کودکان نیازمند و مبتلا به سوءتغذیه را یاری کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار