202136
۰۲ خرداد ۱۳۹۸
به دست یمنی‌ها؛

پهپاد‌ها آشیانه قاتل کودکان یمنی را زد

فرودگاه نجران عربستان که در چهار سال گذشته مرکز اصلی حمله به خاک یمن و به خاک و خون کشیدن هزاران نفر از مردم بی‌گناه بود، مورد هدف قرار گرفت. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیروز با یک فروند پهپاد «قاصف K ۲» آشیانه جنگنده‌های سعودی در این فرودگاه را هدف قرار دادند.

به گزارش کودک پرس ، فرودگاه نجران عربستان که در چهار سال گذشته مرکز اصلی حمله به خاک یمن و به خاک و خون کشیدن هزاران نفر از مردم بی‌گناه بود، مورد هدف قرار گرفت. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دیروز با یک فروند پهپاد «قاصف K۲» آشیانه جنگنده‌های سعودی در این فرودگاه را هدف قرار دادند.

همزمان با تشدید جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم بی‌دفاع یمن، جنبش انصارالله هم در پاسخ به این جنایات، با استفاده از پهپاد‌های خود مواضع سعودی را مورد هدف قرار می‌دهد. به گزارش شبکه المسیره، عملیات هجومی مذکور علیه آشیانه جنگنده‌های نظامی در فرودگاه مذکور انجام شد. یک منبع آگاه از موفقیت عملیات مذکور خبر داد و گفت: «جنگند‌ه‌های هدف قرار داده شده برای حمله به غیرنظامیان بی‌گناه استفاده می‌شدند». گفته می‌شود این حمله، در پاسخ به حملات خونین پنج شنبه گذشته ائتلاف متجاوز به منطقه مسکونی الرباط در صنعا صورت می‌گیرد که در جریان آن شش عضو یک خانواده از جمله چهار کودک شهید و ۷۱ تن دیگر نیز زخمی شدند. ارتش یمن روز سه شنبه هم یک انبار اسلحه در فرودگاه نجران را هدف قرار داد و خسارت‌های زیادی به آن وارد کرد. انصارالله با استفاده از پهپاد یک انبار تسلیحاتی را داخل فرودگاه نجران مورد حمله قرار داد. بر اساس این گزارش، نیرو‌های مزدور سعودی در المناره، رقابه مراش و تپه الحجوری از توابع الحمادی در نجران هدف حمله نیرو‌های یمنی قرار گرفتند و شماری از آن‌ها به هلاکت رسیدند و شمار دیگری هم زخمی شدند. ائتلاف عربی سه شنبه مدعی شد که انصارالله یک تأسیسات مدنی را در شهر نجران با استفاده از یک پهپاد بمب‌گذاری شده مورد حمله قرار داده است. سخنگوی ائتلاف عربی عربستان مدعی شد انصارالله یکی از مراکز حیاتی در شهر نجران را که شهروندان و افراد مقیم از آن استفاده می‌کنند با یک پهپاد بمب‌گذاری شده مورد حمله قرار داد. این سخنگو به این مرکز حیاتی یا تلفات مادی یا انسانی این حمله اشاره‌ای نکرد.

شهر نجران که در جنوب آن پایگاه‌ها و مقر‌های نظامی متعددی قرار دارد، یکی از اهداف ارتش یمن برای پاسخ به حملات نظامی عربستان سعودی است. فرودگاه نجران یکی از مراکز اصلی طراحی حملات به مردم یمن در سال‌های گذشته بوده است که طی آن هزاران نفر شهید و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند. در هفته‌های اخیر کمیته‌های مردمی یمن، چندین حمله پهپادی به مناطق مختلفی از عربستان انجام داده‌اند که خسارات زیادی را به سعودی‌ها وارد کرده است. انصارالله با استفاده از حملات پهپادی در هفته‌های اخیر تا حدی توانسته موازنه نظامی را به نفع خود تغییر دهد.

پهپاد‌هایی که با کمترین امکانات به دست یمنی‌ها ساخته می‌شوند، سیستم‌های ضد موشکی پاتریوت را که عربستان میلیون‌ها دلار برای آن هزینه کرده است، به چالش کشیده‌اند و شبکه الجزیره هم در گزارشی ناکارآمدی سیستم‌های موشکی ریاض را اعلام کرد. ناتوانی عربستان در مقابله با پهپاد‌های انصارالله، در حالی است که عربستان بزرگ‌ترین خریدار تسلیحات در جهان است که سالانه ده‌ها میلیارد دلار برای خرید تسلیحات پیشرفته هزینه می‌کند. توانمندی موشکی و پهپادی انصارالله درحالی است که ائتلاف سعودی از چهار سال پیش، به طور کامل یمن را محاصره کرده است و یمن هیچ تعاملی با دنیای خارج ندارد. اما همین قدرت پهپادی انصارالله که اخیراً ریاض را هم مورد حمله قرار دادند، نگرانی سعودی‌ها را در پی داشته است. خبرگزاری سعودی واس، گزارش داد که «سه شنبه شب هیئت دولت عربستان به ریاست ملک سلمان، پادشاه این کشور تشکیل جلسه داد و در بخشی از این جلسه به بررسی تحولات منطقه پرداخت». عربستان حتی برای در امان ماندن از حملات انصارالله دست به دامن شورای امنیت سازمان ملل شده تا مانع تکرار حملات یمنی‌ها در آینده شود، اما انصارالله هشدار داده است که ۳۰۰ هدف حیاتی و نظامی در عربستان و امارات را هدف قرار خواهند داد.

الحوثی: سعودی‌ها به ما دروغ می‌بندند

رهبر جنبش انصارالله یمن شایعات اخیر رسانه‌ها مبنی بر هدف قرار دادن مکه مکرمه با دو موشک توسط این جنبش را تکذیب کرد. به گزارش روسیاالیوم، عبدالملک الحوثی سه شنبه طی سخنانی گفت: «حملات ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به این جنبش که همیشه در چارچوب مبانی اخلاقی و قانونی ملت یمن است، به ترتیب و با شجاعت و وضوح کامل اعلام می‌شود». وی تأکید کرد که شایعه‌های موجود در رسانه‌های سعودی مبنی بر هدف قرار دادن مکه مکرمه افترا، تهمت و دروغ وحشتناک است. سفارت عربستان در واشنگتن روز دو شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور با دو موشک شلیک شده از سوی نیرو‌های انصارالله یمن به مکه مقابله و آن را خنثی کرده است، اما یحیی سریع، سخنگوی نظامی جنبش انصارالله این ادعا را تکذیب کرد. به نظر می‌رسد عربستان با این ادعا‌ها سعی دارد افکار عمومی جهان عرب را نسبت به انصارالله تحریک کند تا فشار‌های بین‌المللی علیه این گروه را افزایش دهد. عربستان سعودی که در چهار سال گذشته در جنگ یمن هیچ دستاوردی نداشته است به فرافکنی علیه یمنی‌ها روی آورده است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار