202131
۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سخنگوی «هاروی ویرهوسل» خبر داد :

رفع توقیف ۴۴ کانتینر حامل کمک‌های بشردوستانه در یمن

سازمان برنامه جهانی غذا که پیش‌تر درباره فاجعه مرگ و میر کودکان یمنی ناشی از سوء تغذیه هشدار داده بود، گفت که ۴۴ کانتینر حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم جنگ‌زده یمن رفع توقیف شدند.

به گزارش کودک پرس ، سخنگوی «هاروی ویرهوسل» سازمان برنامه جهانی غذا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از رفع توقیف ۴۴ کانتینر حامل کمک‌های انسان‌دوستانه در یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، وی در ادامه گفت که «۴۳ کانتینر دیگر همچنان در مرز یمن توقیف هستند که قرار است به زودی رفع توقیف شوند».

 

سخنگوی سازمان جهانی غذا، این رفع توقیف ۴۴ کانتینر را «تحولی مثبت» برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به دست یمنی‌هایی که نیاز بیشتری به مواد غذایی دارند، خواند.

 

وی تاکید کرد که در ماه آوریل گذشته، ۱۶۰ کانتینر حامل مواد غذایی مانند آرد، گندم و روغن که در حال حرکت از عدن(جنوب) به شمال یمن بودند، توقف شده بودند.

 

آقای ویرهوسل گفت که «بیشتر محموله‌ها در استان إب متوقف شده بودند که این مساله باعث ممانعت رسیدن کمک‌ها به دست یمنی‌های شمال یمن شده بود».

 

وی پیشتر تاکید کرده بود که «یکی از اهداف برنامه جهانی غذا کمک به هشت میلیون یمنی در ماه است، اما با توجه به عمق فاجعه در این کشور، این کمک کافی نیست و به همین دلیل تلاش خود را به کار خواهیم بست تا این میزان کمک را افزایش دهیم».

 

سازمان نجات کودکان چندی پیش گفته بود که از آغاز جنگ یمن که میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته است، حدود 85 هزار کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند که علت اصلی آن گرسنگی بوده است.

 

سازمان نجات کودکان با تحلیل داده‌های آماری سازمان ملل بر اساس «نرخ مرگ و میر در اثر کمبود غذایی» برآورد کرده است که از ماه آوریل سال 2015 تا ماه اکتبر سال 2018، ۸۴ هزار و 701 کودک زیر پنج سال یمنی جان خود را از دست داده‌اند.

 

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار