202128
۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد:

به حوزه کودکان کار در اراک بیش از ۲۲۰ میلیون ریال تخصیص داده شد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه بیش از ۲۲۰ میلیون ریال به حوزه کودکان کار در اراک تخصیص یافت گفت: برقراری بیمه برکت مددجویان بهزیستی استان مرکزی در حال پیگیری است.

به گزارش کودک پرس ، زهرا امینی با اشاره به حمایت بهزیستی از کودکان کار اظهار داشت: طرح عیدانه ابتدای امسال در شهرستان اراک برای 110 کودک کار برگزار و در این طرح به هر کودک 200 هزار تومان داده شد که در مجموع 22 میلیون و 208 هزار تومان به این کودکان تعلق گرفت.

وی افزود: سال گذشته در حوزه توانمندسازی خانوار 15 میلیون تومان برای خرید چرخ‌های خیاطی برای خانواده‌های دارای کودک کار تخصیص پیدا کرد و بعد از آن با استفاده از پتانسیل سازمان فنی و حرفه‌ای و انتخاب مربی آموزش‌های لازم به آنها ارائه شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته طرح مهرانه با مقدار اعتبار 11 میلیون تومان برای 110 کودک به صورت کمک هزینه تحصیلی برگزار شد، همچنین در حوزه توانمندسازی خانوار 15 میلیون تومان برای خرید چرخ‌های خیاطی برای خانواده‌های دارای کودک کار تخصیص پیدا کرد و بعد از آن با استفاده از پتانسیل سازمان فنی حرفه‌ای، مربی برای آنها در نظر گرفته و آموزش‌های لازم به آنها ارائه شد.

امینی بیان کرد: دوره آموزشی قالی‌بافی برای 14 نفر و دوره آموزشی خیاطی برای 7 نفر توسط بهزیستی استان مرکزی برگزار شد که این آموزش‌ها سبب ایجاد اشتغال برای 21 مددجو در استان مرکزی شد، همچنین بهزیستی استان مرکزی 2 بار کمیته ساماندهی کودکان کار خیابانی را برگزار کرده که لازم به ذکر است در این زمینه 11 دستگاه متولی بحث کودکان کار وخیابانی هستند.

وی عنوان کرد: سال گذشته 7 میلیون و 549 هزار تومان اعتبار کمک مددجویی سازمان بهزیستی به مددجویان دارای پرونده در مرکز آرامش کودکان در نظر گرفته شدکه این مهم خود کمک بسیار خوبی بود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به خدمات جانبی ارائه شده به کودکان کار ادامه داد: برگزاری اردوهای تفریحی بهزیستی از جمله اعزام حدود 90 نفر به مشهد در سال گذشته، در اختیار قراردادن سالن ورزشی، فراهم کردن وسایل آموزشی و تحصیلی و موارد این چنینی که برای ارتقاء سلامت مددجویان بوده از جمله برنامه‌های بهزیستی استان مرکزی برای کودکان کار است.

امینی عنوان کرد: اهداف بهزیستی برای امسال در وحله نخست توانمندسازی کودک و خانواده بوده که در این راستا در صدد برگزاری برنامه‌های متنوع‌تری در بحث توانمندسازی مددجویان هستیم.

وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل و کمیته ساماندهی کودکان کار خیابانی تامین مکان مورد نیاز این مددجویان برعهده شهرداری است، شهرداری نیز مکانی را کاملا رایگان در اختیار بهزیستی قرارداده اما به سبب زیرزمینی بودن آن با مشکلات زیادی در این مکان رو به رو بوده که در صدد آن هستیم تا برای امسال این مشکلات را نداشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: سازمان بهزیستی استان مرکزی سعی در پیگیری بیمه برکت مددجویان داشته تا مددجویان برای مراجعه به پزشک و طی کردن مراحل درمانی خود دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار