202104
۰۲ خرداد ۱۳۹۸
به سرپرستی دبیر مرجع ملی و معاون حقوق بشر و امور بین الملل؛

بازدید اعضای مرجع ملی حقوق کودک از دادگاه اطفال استان تهران

اعضای کارگروه حقوقی و قضایی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به سرپرستی دبیر مرجع ملی و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از دادگاه و دادسرای اطفال استان تهران در مجتمع قضایی شهید فهمیده بازدید کردند.

به گزارش کودک پرس ، روز چهارشنبه از وزارت دادگستری، اعضای کارگروه حقوقی و قضایی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در دو نشست مجزا با جعفری، رئیس مجتمع قضایی شهید فهمیده و نقی زاده سرپرست دادسرای اطفال و نوجوانان، مسائل و چالش های حقوقی، اجرای فرآیند دادرسی و تعیین تکلیف کودکان و نوجوانان معارض با قانون را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین دبیر مرجع و اعضای کارگروه از بخش های مختلف مجتمع از جمله شعب مختلف بازپرسی، دادیاری و دادگاهای اطفال بازدید کردند و با قضات محاکم و دادسرای اطفال و نوجوانان به گفت و گو پرداختند و از نزدیک در جریان فرآیند رسیدگی به پرونده های کودکان معارض با قانون قرار گرفتند.
در این نشست ها، مقرر شد، جلسات هم اندیشی با حضور نمایندگان دستگاه های عضو شورای هماهنگی مرجع ملی به همت مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، برای رفع مشکلات، موانع حقوقی و اجرایی و دسترسی کودکان به دادرسی عادلانه برگزار شود.
در جریان بازدید هیات حقوقی قضائی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از مجتمع قضایی شهید فهمیده، دبیر مرجع و اعضای کارگروه حقوقی و قضایی با برخی از کودکان معارض با قانون و خانواده های آنان گفت و گو کردند.
در حاشیه این بازدید، از محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در جمع قضات و اعضای کارگروه حقوقی و قضایی به ضرورت تغییر نگرش قضات نسبت به اطفال و نوجوانان تاکید کرد و با اشاره به اینکه کودکان، بزهکار نیستند و همیشه و همواره بزه دیده محسوب می شوند و حتی کودکان معارض با قانون نیز بزه دیده اعتیاد، طلاق و بی سرپرستی و بدسرپرستی هستند، تاکید کرد.
عباسی گفت: قضات محاکم و دادسرای مجتمع قضایی کودکان و نوجوانان باید انسان هایی اخلاق مدار، صبور و شکیبا باشند که خوشبختانه این ویژگی برجسته در چهره همه قضات این مجتمع موج می زند.
وی قضاوت در دادسرا و دادگاه کودکان و نوجوانان را سخت ترین و دشوارترین قضاوت ها دانست و تقویت تخصص گرایی توأم با تعهد را ضرورت انتصاب به مناصب دادگاه کودکان و نوجوانان عنوان کرد.
انتهای پیام /
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار