202060
۰۱ خرداد ۱۳۹۸
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

حمایت های مالی و غیرمالی مردم برای 28 هزار کودک بی سرپرست

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: خیرین و نیکوکاران کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 28 هزار کودک بی‌سرپرست را پس از تشکیل پرونده و انجام اقدامات اولیه تحت حمایت های مالی و غیرمالی خود قرار دادند.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا عسگریان افزود: امیدوارم با توجه به استقبال و همدلی هر چه بیشتر مردم در این زمینه کودکان تحت پوشش حمایت های مردمی، به 200 هزار نفر برسند.

وی تصریح کرد: از مهمترین اولویت ها و دغدغه های کمیته امداد تمرکز بر حمایت از ایتام، محرومان و توسعه شبکه های نیکوکاری به 200 هزار شبکه است.
عسگریان اظهار داشت: ساخت مسکن برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از دیگر برنامه‌های اجرایی و دارای اولویت کاری این نهاد در سال جاری است.
وی در پاسخ به این سوال که رسانه ها چه نقشی در جذب و هدایت مشارکت‌های مردمی دارند، گفت: رسانه ها به خصوص خبرنگاران مرکز هدایت و جذب مشارکت های مردمی برای حل مشکلات نیازمندان جامعه هستند.
عسگریان با اشاره به پوشش اخبار حادثه سیل و نقش رسانه ها در جذب و هدایت کمک های مردمی به مناطق سیل زده اظهار داشت: عمل خیر و نیکو تنها به مسائل نقدی و غیرنقدی ختم نمی شود بلکه یک خبرنگار دلسوز نیز می تواند با نشر مطالب و تصاویر واقعی تاثیر بسزایی در جامعه از خود به جای بگذارد.
وی اظهار داشت: همانطور که ملاحظه شد صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و نیز شبکه های معتبر در فضای مجازی نقش قابل توجهی در هدایت و جذب مشارکت‌های مردمی در حادثه سیل امسال داشتند که جای قدردانی دارد.
به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، 600 هزار حامی در سطح کشور در یاری ‌رسانی به ایتام و فرزندان محسنین با کمیته امداد همکاری دارند.
فرزندان محسنین کودکانی هستند که پدر دارند ولی در واقع پدران آنها نمی‌توانند به خانواده خود حمایت‌های اقتصادی ارائه دهند و در برخی اوقات نیز هزینه‌هایی به آنان تحمیل می‌کنند.
عسگریان افزود: در حال حاضر سرانه پرداختی به فرزندان ایتام 250 هزار تومان در ماه است و فرزندان محسنین به طور میانگین ماهانه 113 هزار تومان از سوی حامیان دریافت می‌کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه فرهنگ خیر و احسان در کشور یک فرهنگ ریشه‌ دار است، تاکید کرد: در شرایط سخت اقتصادی در سال گذشته، خیران بیش از 700 میلیارد تومان در حمایت از ایتام و محسنین مشارکت داشتند.
انتهای پیام
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار