202030
۰۱ خرداد ۱۳۹۸
به بهانه فرارسیدن خرداد ماه؛

اکران ۱۴ اثر سینمایی در ژانر‌های اجتماعی، کمدی و کودک و نوجوان در دو ماهه اول سال

سینمای ایران در دو ماهه اول سال توانست اکران ۱۴ اثر سینمایی در ژانر‌های اجتماعی، کمدی و کودک و نوجوان را پشت سر بگذارد.

به گزارش کودک پرس ، سینمای ایران در دو ماهه اول سال توانست اکران ۱۴ اثر سینمایی در ژانر‌های اجتماعی، کمدی و کودک و نوجوان را پشت سر بگذارد و مجموعا فروشی معادل هشتاد و چهار میلیارد تومان را به ثبت برساند.

همچون سایر فصل‌های سال‌های اخیر سینمای ایران دو ماه اول فصل بهار سال ۹۸ نیز با قدرت نمایی آثار کمدی روبرو شد، به نحوی که به غیر از یک فیلم اجتماعی سایر آثار به هیچ وجه نتوانستند در بهار گیشه کمدی دوام بیاورند. از مجموع فروش ۳۴ میلیارد تومانی آثار غیر کمدی نزدیک به ۲۶ میلیارد تومان سهم فیلم متری شیش و نیم است.
حال اگر مبلغ کل فروش آثار غیرکمدی به جز متری شیش و نیم را در نظر بگیریم، این ۸ اثر در کنار یکدیگر موفق به فروشی معادل ۸ میلیارد تومان شده اند که خود این مبلغ نشان دهنده شکست سنگین سینمای اجتماعی در سال جدید است.
فروش ۵۰ میلیارد تومانی آثار کمدی در گیشه سینما/شکست سنگین ۸ فیلم اجتماعی در ۲ ماه اول سال
نکته تاسف آور در اکران دو ماهه اول بهار در یک آمار کلی کاملاً قابل مشاهده است و آن اینکه از میان ۱۴ فیلم سینمایی اکران شده در این بازه زمانی تنها ۵ فیلم در ژانر کمدی قرار می‌گرفتند، اما در آمار کلی فروش همین ۵ فیلم ۵۰ میلیارد تومان فروش داشتند.
رحمان ۱۴۰۰، تگزاس، چهارانگشت، زندانی‌ها و سامورایی در برلین پنج فیلم نماینده آثار کمدی هستند که فروردین و اردیبهشت راهی چرخه اکران شده و توانستند دو برابر هر ۹ اثر دیگر فروش داشته باشند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار