201998
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
سند دیگری بر جنایت‌کار بودن رژیم صهیونیستی ؛

واکنش کاربران توییتر به شهادت کودک ۵ ساله فلسطینی

شامگاه گذشته عائشه اللولو دختر ۵ ساله فلسطینی که برای درمان تومور مغزی به تنهایی به کرانه باختری سفر کرده بود جان خود را از دست داد.

به گزارش کودک پرس ، شامگاه گذشته عائشه اللولو دختر ۵ ساله فلسطینی که برای درمان تومور مغزی به تنهایی به کرانه باختری سفر کرده بود جان خود را از دست داد. این اتفاق به واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و عده‌ای مظلومیت این کودک خردسال را سند دیگری بر جنایت‌کار بودن رژیم صهیونیستی دانستند. این کودک بیمار فلسطینی به علت ناتوانی بیمارستان‌های نوار غزه از درمان او به قدس منتقل شد، اما مقامات اسرائیلی به پدر و مادر این کودک اجازه ندادند تا او را همراهی کنند.

نقل قولی از سام اللولو پدر عائشة اللولو در فضای مجازی منتشر شده که گفته است: “دختر من بیش از یک بار فوت کرد؛ یک بار به دلیل دور از خانواده و گریان بودن در زمان علاجش و یک بار هم به دلیل غفلت پزشکی”.
عایشه بسیار گریه می‌کرد و مادرش را صدا می‌زد
وزیر بهداشت فلسطین هم پس از درگذشت این کودک فلسطینی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: چگونه یک کودک به تنهایی از حصارهای اسرائیلی بدون همراهی پدر یا مادر یا برادر خود سفر کند تا در طول دوره درمان از لحاظ روحی به او آرامش دهند؟
وی خاطرنشان کرد: عائشه قبل از انجام عمل جراحی در بیمارستان‌های قدس به منظور برداشتن تومور مغزی، بسیار گریه می‌کرد. او مادرش را صدا می‌کرد؛ رژیم اشغالگر به مادر عائشه مجوز عبور از غزه به شهر قدس را نداده بود. عائشه در هنگام انجام عمل جراحی تنها بود؛ فقط یک زن فلسطینی داوطلبانه در کنارش حضور داشت.
وزیر فلسطینی اظهار داشت: آنچه که برای عائشه روی داد با توافق‌ها و پیمان‌های بین المللی حقوق بشر و حقوق کودکان تناقض دارد.
می الکیله از تمام نهادهای بین المللی و کشورهای جهان خواست تا به منظور جلوگیری از تکرار حوادث مشابه وارد عمل شوند تا به خانواده‌ها در نوار غزه اجازه همراهی بیماران خود داده شود.
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به درگذشت عائشه اللولو
پس از انتشار خبر درگذشت این کودک فلسطینی کاربران فارسی زبان توئیتر فارسی با هشتگ “عائشه اللولو” به این موضوع واکنش نشان دادند و این هشتگ طی مدت زمان کوتاهی به داغ‌ترین هشتگ توئیتر فارسی تبدیل شد.
اشکان بکیار هم نوشت: خنده معصومانه #عائشة_اللولو دختر کوچولوی ۵ ساله قلبم‌رو آتش زد ان‌شاالله حضرت صاحب الزمان (عج) میاد و انتقام تک تک این خون‌های به ناحق ریخته شده رو از این رژیم غاصب کودک کش می‌گیریم.
کاربری با اسم مستعار، ضحی بانو ضمن انتشار عکس این کودک مظلوم هم نوشت: ای مدافعان صلح کجا نشسته‌اید؟ پس چرا صدایتان به گوش ما نمی‌رسد.
سید پویان حسین‌پور هم با اشاره به درگذشت عائشه اللولو به انتقاد از مدافعان حقوق بشر پرداخت و نوشت: از عائشه‌ها بنویسید، از عائشه‌ها بخوانید، اصلاً عائشه‌ها را فریاد بزنید در گوش زمان، تا پنبه‌های در گوش فروکرده مدعیان حقوق بشر و آنها که دم از حقوق کودکان می‌زنند به لرزه بیفتد.. تنشان که هرگز از فجایع فلسطین نمی‌لرزد، بلکه پنبه‌های گوششان بلرزد.
کاربر حسین مشتی هم نوشت: از خاکِ خودت محافظت کن، غزّه! / از این‌همه گل مراقبت کن، غزّه! / تا لحظۀ زیبای شکفتن در خون / با جان و تنت مقاومت کن، غزّه!
سید سجاد اما نگاه جالبی به این اتفاق و مخالفان حمایت از این کودک فلسطینی داشت: همینطور که از #عائشة_اللولو می‌نویسید آماده پیدا شدن سر و کله جماعتِ ” نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران” باشید. همان‌ها که برنامه کاری روزانه شأن از ۸ صبح به وقت واشنگتن دویدن از اتاق فلان کنگره من به دفتر بهمان نئوکان برای تحمیل تحریم و فشار بیشتر به مردمِ همین ایران است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار