201958
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
مهاجری خواستار شد:

لزوم اقدامات بنیادی در ارتقای فرهنگ جامعه در پذیرش کودکان اتیسم

مدیر شعب و دفاتر نمایندگی انجمن اتیسم ایران خواستار انجام اقدامات بنیادی در اصلاح و ارتقای فرهنگ جامعه در پذیرش کودکان اتیسم و ایجاد جامعه‌ای امن برای آنان شد.

به گزارش کودک پرس ، سمینار علمی اتیسم به همت دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و با همکاری انجمن علمی دانشجویی روانشناسی این واحد دانشگاهی و مؤسسه میتا ظهر امروز در سالن اجتماعات واحد اسلامشهر برگزار شد.

نماینده انجمن اتیسم ایران و مدیر شعب و دفاتر نمایندگی این انجمن در این سمینار علمی، آگاهی‌بخشی (تخصصی و عمومی) در جامعه و توانمندسازی خانواده‌ها را دو هدف عمده و اساسی انجمن اتیسم ایران معرفی کرد.
زهرا مهاجری با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در برگزاری این سمینار تخصصی، خواستار انجام اقدامات بنیادی در اصلاح و ارتقای فرهنگ جامعه در پذیرش کودکان اتیسم و ایجاد جامعه‌ای امن و آزاد برای کودکان اتیسم و خانواده‌های ایشان شد.
رئیس اداره بهزیستی اسلامشهر در ابتدای این سمینار با معرفی سازمان بهزیستی و امکانات آن، گزارشی از مراکز فعال و خدمات این سازمان به مراجعان ارائه و از همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و سازمان بهزیستی این شهرستان در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر علمی و تخصصی به مراجعان استقبال کرد.
خدامعلی نورانی با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در توجه به ارتقای سلامت جامعه و برگزاری این سمینار و مراسم چنینی، برگزاری این سمینار را فرصتی مغتنم در تبادل اطلاعات تخصصی و اطلاع‌رسانی بهینه در جامعه دانست و خواستار ادامه این همکاری مطلوب شد.
مهرناز آزادیکتا، کامبیز کامکاری و معصومه همایونی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در ادامه این سمینار به ترتیب به معرفی اختلال اتیسم، ویژگی‌ها و نشانه‌های کودکان مبتلا و اهمیت کشف نوابغ اتیسم و شیوه‌های درمان اتیسم پرداخته و حاضران را با این اختلال و چگونگی شناخت و درمان آن آشنا کردند.
این سمینار علمی با نمایش فیلم مستند اختلالی به نام اتیسم، با حضور بیژن همدرسی کارگردان این فیلم ادامه و با پرسش و پاسخ حاضران با استادان سخنران و همچنین کارگردان فیلم «اختلالی به نام اتیسم» خاتمه یافت.
مدیرگروه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و دبیر علمی سمینار اتیسم نیز در گفتگو با آنا، برگزاری این سمینار را در راستای ارتقای سلامت جامعه دانست و از برپایی نمایشگاه دستاوردهای کودکان اتیسم همزمان با برگزاری سمینار در این واحد دانشگاهی خبر داد.
فیروز کیومرثی افزود: در حاشیه برگزاری سمینار علمی اتیسم در سالن اجتماعات، نمایشگاهی از دستاوردهای کودکان اتیسم نیز در راهرو شرقی طبقه سوم ساختمان اداری (جنب سالن اجتماعات) دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برپا و در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت که خوشبختانه با استقبال بسیاری همراه بود.
انتهای پیام/
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار