201947
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
آیت گوهری:

مهد کودک‌های ایلام تا زمان ابلاغ تعرفه از سوی بهزیستی مجاز به افزایش نرخ شهریه نیستند

کارشناس مسئول دفتر امور کودکان بهزیستی استان ایلام گفت: مهدهای کودک این استان تا زمان ابلاغ دستورالعمل جدید مجاز به افزایش نرخ شهریه نیستند.

به گزارش کودک پرس ، آیت گوهری روز دوشنبه افزود: افزایش نرخ شهریه مهدهای کودک تا سال گذشته از خردادماه اعمال می شد اما دستورالعمل افزایش امسال هنوز اعلام نشده و ممکن است به مهرماه موکل شود.

وی ادامه داد: هیچ یک از مهدهای کودک استان تا زمان ابلاغ تعرفه از سوی بهزیستی مجاز به افزایش نرخ شهریه نیستند.
وی اظهار کرد: افزایش نرخ شهریه مهدهای کودک همه ساله بر اساس نرخ تورم و با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت تعیین می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز دستورالعمل افزایش نرخ شهریه مهدهای کودک از سوی سازمان بهزیستی کشور به این استان ابلاغ نشده است هیچ مهد کودکی نباید نرخ شهریه اش را تا زمان اعلام از سوی این اداره کل افزایش دهد.
وی اضافه کرد: بر این اساس امسال نرخ شهریه مهدهای کودک به هر میزانی که افزایش یابد زمان اجرای آن به مهدهای کودک از سوی این اداره کل اعلام خواهد شد.
به گفته گوهری، چنانچه گزارش افزایش غیر قانونی شهریه از سوی مهدهای کودک به این سازمان ارایه شود، توسط کمیته نظارت بر فعالیت مهدهای کودک بازدید انجام گرفته و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می شود.
وی بیان کرد: افزایش شهریه مهدهای کودک بر اساس رتبه بندی مراکز، ستاره دار بودن و مدت زمان نگهداری کودک تعیین می شود و همچنین نرخ افزایش برای مهدهای کودک مرکز استان و شهرستانها و روستامهدها نیز متفاوت است.
وی تعداد مهدهای کودک فعال در این استان را 321 مرکز اعلام کرد که از این شمار 122 مهد کودک در مناطق شهری و مابقی در روستاهای استان ایلام فعالیت دارند.
وی اجرای طرح تامین یک وعده غذای گرم و تامین شهریه کودکان نیازمند، کمک به توسعه و تجهیز 40 روستا مهدها و طرح ایجاد و گسترش مهدهای کودک در مناطق حاشیه ای و آسیب زا را از جمله طرح های این اداره کل برای حمایت از مهد کودک های استان در سال گذشته برشمرد.
به گزارش ایرنا، 11 هزار کودک ایلامی در مهدهای کودک نگهداری می شوند.
انتهای پیام /
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار