201935
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
علیرضا تابش:

اصفهان شهر خلاق سینمای کودک است

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: به موازات برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان ضروری است این شهر به پایگاه مطمئن برای حمایت از تولیدات سینمایی ویژه کودکان و نوجوانان تبدیل شود.

به گزارش کودک پرس ، دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان در اولین جلسه شورای عالی برنامه ریزی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار کرد: طی چند روز گذشته فراخوان و مقررات سی و دومین دوره جشنواره منتشر شد و انتظار می رود مانند سال های گذشته شاهد استقبال فیلمسازان داخلی و بین المللی برای شرکت آثارشان در این جشنواره باشیم.

علیرضا تابش با اشاره به اینکه اصفهان شهر خلاق سینمای کودک است، تصریح کرد: به موازات برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان ضروری است این شهر به پایگاه مطمئن برای حمایت از تولیدات سینمایی ویژه کودکان و نوجوانان تبدیل شود تا در طول سال، در کنار برگزاری جشنواره کودک، رویدادهای دیگر مانند نمایشگاه دستاوردهای صنعت سینما که سال گذشته برگزار شد، ادامه یافته و زنجیره صنعت سینما در شهر اصفهان شکل می‌گیرد.
وی ادامه داد: شورای برنامه ریزی جشنواره علاوه بر اینکه زیر نظر شهردار اصفهان و عضویت نهادهای سینمایی و فرهنگی، یک نگاه کلان به وضعیت جشنواره فیلم کودک و نوجوان دارد باید نیم نگاهی نیز به وضعیت سینمایی و هنری شهر اصفهان در عرصه های تولید و اکران فیلم هم داشته باشد.
دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان با بیان اینکه جشنواره فیلم کودک امسال همزمان با رویداد مبارک عید غدیر برگزار می شود، افزود: از فرصت جشن های این ایام می توان برای پیوند هر چه بیشتر مردم با جشنواره استفاده کرد.
وی اضافه کرد: تلاش برای انزوای ایران و تشدید ایران هراسی در عرصه جهانی و شدت دادن به تحریم ها، در دستورکار دشمنان ملت ایران قرار دارد و این شرایط برگزارکنندگان این جشنواره بین المللی را مصمم می کند ضمن فراهم کردن حضور چهره ها و مهمانان شاخص بین المللی و برگزاری رویدادهای جانبی در جشنواره، نسبت به معرفی هر چه بهتر توانمندی سینمای نجیب ایران در عرصه بین الملل بیش از گذشته اقدام شود.
تابش با توجه به سیاست عدالت فرهنگی تاکید کرد: امسال نیز همزمان با برگزاری جشنواره در اصفهان، نمایش منتخب فیلم های کودک و نوجوان در سراسر کشور در همان ایام انجام خواهد شد. امیدواریم شور و رایحه جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در کل کشور جریان یابد و کودکان و نوجوانان بتوانند در کنار خانواده های خود از مواهب این جشنواره استفاده کنند. همچنین جشنواره امسال موضوع استان های درگیر سیل و کودکان و نوجوانان این استان ها را نیز مد نظر دارد و مردم در کنار هنرمندان، مسئولیت اجتماعی خود را انجام خواهند داد.
دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: با توجه به اینکه دنیای کودکان نسل جدید، دنیای دیجیتال است لازم دیدیم در این دوره از جشنواره به محتوای سرگرمی کودکان در فضای دیجیتال، توجه داشته باشیم، به همین دلیل بخش ویژه ای برای آثار “وب سری” در نظر گرفته شده تا توجه جدی تری به نیازهای کودکان در این حوزه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه بخشی برای همکاری سینمایی شهرهای خواهرخوانده با اصفهان در نظر گرفته شده است گفت: از حضور رسانه های بین المللی برای پوشش اخبار این جشنواره استقبال می کنیم، تا همانگونه که پوشش اخبار جشنواره در رسانه های محلی و ملی انجام می شود پژواک بین المللی این رویداد بیش از گذشته باشد.
تابش با بیان اینکه دو دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان با موفقیت برگزار شده است، گفت: امسال اصفهان میزبان سومین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان خواهد بود و شاهد برگزاری این رویداد مختص نوجوانان، همزمان با برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان خواهیم بود.
همچنین رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر اصفهان در جلسه شورای عالی برنامه ریزی جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: جشنواره سال گذشته با توجه به شرایط موجود و افزایش چندبرابری هزینه ها در وضعیت بسیار خوبی برگزار شد و با مدیریت هزینه ها توانست به شاخص های کیفی مدنظر خود دست یابد.
فریده روشن با بیان اینکه افزایش مشارکت هنرمندان اصفهانی از اتفاقات خوب سال گذشته بود، تصریح کرد: برگزاری جایزه زاون نیز اتفاق مهم و ارزشمندی بود که به لحاظ روحی به هنرمندان و سینماگران اصفهانی آرامش بخشید.
در این جلسه همچنین مرتضی کاظمی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرضیه برومند و رسول صدرعاملی اعضای شورای برنامه ریزی و کارگردان سینما و علیرضا رضاداد عضو شورای برنامه ریزی جشنواره نکات، دغدغه ها و پیشنهادهای خود را در خصوص برگزاری این جشنواره مطرح کردند.
دکتر نوروزی، شهردار اصفهان در این جلسه از خدمات علیرضا رضا داد دبیر دو دوره اخیر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان تقدیر کرد.
سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان به دبیری علیرضا تابش از ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار