201909
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
توسط محققان استنفورد؛

کشف ناحیه «کودک درون» مغز انسان

محققان دانشگاه استنفورد دریافته‌اند که افراد بزرگسالی که مانند کودکان به بازی های ویدیویی (مانند پوکمون گو) مشغول هستند، یک ناحیه مشخص فعال در مغز دارند که اطلاعات مربوط به بازی‌ها در آنجا نگه‌داری می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، محققان دانشگاه استنفورد دریافته‌اند که افراد بزرگسالی که مانند کودکان به بازی های ویدیویی (مانند پوکمون گو) مشغول هستند، یک ناحیه مشخص فعال در مغز دارند که اطلاعات مربوط به بازی‌ها در آنجا نگه‌داری می‌شود.

به نقل از ساینس الرت، در ناحیه مغزی پشت گوش، یعنی قسمتی که به طور معمول مسئول پاسخگویی به تصاویر حیوانات است، مطابق این تحقیق جدید وظیفه شناسایی صدها کارکتر شبه‌حیوانی بازی پوکمون گو (Pokémon) را نیز عهده‌دار است. این فرآیند شناسایی چندین سانتی متر از ماده خاکستری قشر مغز و نیز میلیون‌ها نورون را شامل می‌شود.
اطلاعات مربوط به بازی‌های ویدیویی در کجای مغز دخیره می‌شود؟
این یک مطالعه کوچک به شمار می‌رود و با بودجه‌ای اندک به ثمر نشسته است، اما نویسندگان این تحقیق باور دارند که این بخش از مغز قابلیت رشد بسیار زیادی به ویژه در دوران کودکی دارد. به عنوان مثال هنگامی که اشیاء در مرکز میدان دید افراد قرار می‌گیرد، مانند بازی پوکمون، این بخش از مغز تصاویر مربوط به آن را تجزیه و تحلیل می‌کنند.
«خسه گومز»، نوروآناتومیست شناختی و کسی که این تحقیق را در دانشگاه برکلی آمریکا به انجام رسانده می‌گوید: «در این زمینه یک پرسش باز وجود دارد که می‌گوید چرا در مغزمان نواحی مشخصی وجود دارند که به کلمات و چهره‌ها واکنش نشان می‌دهند و نه به گفته‌ها و ماشین‌های متحرک. این پرسش زمانی به رمز و راز تبدیل می‌شود که بدانیم این نواحی در میان تمامی انسان‌ها بخش‌های یکسانی از مغزشان را شکل داده‌اند.»
مغز یکی از حسّاس‌ترین و پیچیده‌ترین اعضای بدن در همه مهره داران و بیشتر بی‌مهرگان است که در برخی گونه‌ها ۲ درصد از وزن بدن جان‌دار را تشکیل می‌دهد. در انسان حدود ۲۰ تا بیش از ۲۵ درصد انرژی روزانه را مصرف می‌کند، و بیشتر انرژی خود را از از گلوکر خون  جذب می‌کند و این سوخت را سریع می‌سوزاند حتّی زمانی‌که شخص در خواب است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار