201907
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
توسط شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم ایران)؛

موزه صلح تهران، موزهٔ خصوصی برتر ایران شد

موزه صلح تهران در ۳ شاخص کودک و نوجوان، توسعه مدیریت و مناسب سازی موزه‌ها برای استفاده معلولین و جانبازان، موزهٔ خصوصی برتر ایران شد.

به گزارش کودک پرس ، مراسم انتخاب موزه برتر به مناسب روز جهانی موزه توسط شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم ایران) شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در فرهنگستان هنر برگزار شد و موزه صلح تهران در ۳ شاخص کودک و نوجوان، توسعه مدیریت و مناسب سازی موزه‌ها برای استفاده معلولین و جانبازان، موزهٔ خصوصی برتر ایران شد.
موزه صلح تهران همچنین در ۴ شاخص بازدید، معرفی، آموزش و پژوهش نیز کاندید تقدیر شناخته شد.
در خصوص معیارهای مورد نظر در شاخص کودک و نوجوان برای انتخاب موزه برتر به طور خلاصه می‌توان به داشتن محیطی مناسب برای کودک و نوجوان و همچنین برگزاری برنامه‌های آموزشی متناسب با این گروه سنی، اشاره کرد. شاخص توسعه مدیریت نیز با در نظر گرفتن گسترش و تخصص‌گرایی بخش‌های موزه و ایجاد انگیزه در کارکنان در پی ارتقای سطح علمی و خدمات‌رسانی بهتر و جلب رضایتمندی مخاطبین موزه‌هاست.
مناسب‌سازی موزه‌ها برای استفاده معلولین و جانبازان به عنوان یکی دیگر از شاخص‌هایی که موزه صلح موفق به دریافت عنوان موزه برتر در آن شده است، به آماده‌سازی محیط موزه به شکلی که افراد کم‌توان قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط موزه حرکت و بازدید کنند اختصاص دارد.
شاخص بازدید، به مجموعه فعالیت‌هایی که باعث رشد کمی و کیفی بازدید موزه برای مخاطبین خاص و عمومی موزه می‌شود، می‌پردازد و مجموعه فعالیت‌هایی که باعث شناساندن خود موزه، موضوع، داشته‌ها و داده‌هایش به مخاطبین می‌شود، ازجمله معیارهای شاخص معرفی موزه محسوب می‌شود.
شاخص آموزش در دو بخش آموزش پرسنل و عمومی ارزیابی می‌شود که به ترتیب شامل دوره‌های کوتاه مدت برای کارکنان و اعزام آنان به دوره‌های آموزشی در داخل و خارج از کشور و نیز برگزاری مسابقات و کارگاه‌ها به صورت حضوری یا مجازی برای مخاطبین موزه اختصاص دارد.
یکی دیگر از شاخص‌هایی که موزه در آن کاندید تقدیر شد، شاخص پژوهش است که در آن انجام تحقیقات در حوزه‌های مختلف توسط موزه جهت افزایش سطح اطلاعات کمی و کیفی ملاک قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است که موزه صلح در سال‌های ۹۱، ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۷ موفق به دریافت عنوان برتر در بخش‌های آموزش، بازدید، گردآوری اموال فرهنگی تاریخی، معرفی میراث فرهنگی تاریخی، خلاقیت موزه‌ای، توسعه مدیریت و معرفی موزه شده است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار