201902
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
با توجه به شروع فصل تابستان و اوقات فراغت کودکان؛

ضرورت توسعه مهدهای کودک در مناطق سیل زده

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: با توجه به شروع فصل تابستان و اوقات فراغت کودکان ، توسعه مهدهای کودک در مناطق سیل زده استان ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه زهرا توکلی در دومین جلسه کارگروه تخصصی حمایت های اجتماعی اظهار داشت: هم اکنون طرح توسعه مهدهای کودک در دستورکار قرار دارد و با توجه به شروع اوقات فراغت کودکان حضور چنین پایگاه‌ هایی مهم است.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم کمک ها به مردم مناطق سیل زده گفت: برخی مردم مناطق سیل‌زده ناراحت هستند چون فکر می‌کنند به اندازه کافی به آنها توجه نشده است.
توکلی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی به لحاظ معتمدین محلی و افراد ذی‌نفوذ در آنجا وجود دارد افزود: زمانی آنجا موفق خواهیم شد که در این مناطق بتوانیم کار را به مردم واگذار کنیم و آنها را به روال طبیعی زندگی برگردانیم.
توکلی گفت: بهزیستی برنامه‌‌یزی کرده در راستای مداخلات اجتماعی روانی به عنوان عضو کارگروه حمایت از سلامت روانی یک پایگاه سلامت در مناطق سیل‌زده افتتاح کند.
مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: در صورت تامین اعتبار تا چهار پایگاه آن را افزایش خواهیم داد.
توکلی یادآور شد: حضور دستگاه‌های اجرایی در مناطق سیل‌زده نیز ضروری است تا زندگی مردم به حالت عادی برگردد.
مدیرکل بهزیستی لرستان همنچنین گفت: با وجود تلاش های بسیاری که در مناطق سیل زده صورت گرفته اما یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد مواری کاری است.
توکلی گفت: مداخلات اجتماعی از دغدغه‌های اصلی است که بعد از بحران با پیامدهای آن روبرو می‌شویم.
وی گفت: دستگاه‌های متعددی کار را انجام می‌دهند که امید می‌رود به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.
مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: نمایندگان ذیربط یک پایگاه تشکیل دهند و از هر دستگاه یک نماینده در شهرستان جلسه‌ای را تشکیل و به یک برنامه‌ریزی برسند.
توکلی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی تعریف و شاخص‌های برنامه‌ریزی توسط دستگاه‌های اجرایی اعلام شود، ادامه داد: این اطلاعات در اختیار همان کمیته یا پایگاه قرار داده شود تا خدمات ارائه شده ثبت شوند.
مدیرکل بهزیستی لرستان یادآور شد: دستگاه‌هایی که در مناطق سیل زده هستند برنامه‌های عملیاتی تعریف کنند و ظرفیت‌هایی مانند اشتغال شناسایی شود.
توکلی با اشاره به توزیع وسایل نیز، افزود: تاخیری در این راستا صورت گرفته که باعث نارضایتی برخی خیرین شده و امید می‌رود دستگاه‌ها کار توزیع را شروع کنند.

وی افزود: در همین راستا بانک اطلاعاتی ایجاد شده است تا مشخص شود ،چه افرادی چه کمک‌هایی دریافت کرده‌اند و باید از ظرفیت خیرین در این راستا نیز استفاده شود.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار