201885
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
از سوی کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) معرفی شد؛

موزه بانک ملی، موزه برتر و برگزیده سال 97 در بخش «کودک و نوجوان»

موزه بانک ملی ایران در میان موزه های کشور به عنوان موزه برتر و برگزیده سال 97 از سوی کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) در بخش «کودک و نوجوان» انتخاب و معرفی شد.

به گزارش کودک پرس ، موزه‌های برتر کشور در آیین دوازدهمین دوره از روز جهانی موزه که هر ساله توسط نماینده ایکوم در 28 اردیبهشت ماه در ایران ‌برگزار می‌شود، توسط هیات داوران در چهار بخش موزه های خصوصی و دولتی کوچک، متوسط و بزرگ انتخاب و جوایزی به آنها اهدا شد.
هیات داوران در این آیین، موزه بانک ملی ایران را در سال 1397 در بخش «کودک و نوجوان» به جهت اقدامات انجام شده در شاخصه های قصه گویی، اجرای نمایش و تئاتر، ایجاد ایستگاه نقاشی و عکاسی، ضرب سکه با خمیر، اجرای برنامه های محیطی و گرافیکی و پخش فیلم برای کودکان به عنوان موزه برتر و برگزیده در میان موزه های شاخص دولتی متوسط کشور انتخاب کرد.
علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر ایران، تسوتان تکوفسکی رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو، احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران و جمعی از اهالی فرهنگ و میراث فرهنگی و موزه داران کشور از حاضران در این آیین بودند.
لازم به ذکر است، آیین انتخاب موزه های برتر سال با ارزیابی شاخص های مختلف و به مناسبت روز جهانی موزه ها و هفته گرامیداشت میراث فرهنگی، توسط کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) برگزار می شود.
ایکوم بزرگ‌ترین خانواده جهانی موزه شناسان و سازمان‌هایی است که به نحوی با تعریف موزه در ارتباط هستد و با ارایه خدمات به اعضای کمیته موزه‌های سراسر جهان آنها را در زمینه حفظ و حراست از گنجینه‌های ملی‌شان و تبادل تاریخ و فرهنگ یاری می رساند.
موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی تهران واقع است و در آن مجموعه ای ارزشمند از سکه ها، تابلوهای نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک ها و یا شخصیت های برجسته، آثار قلمزنی، ادوات و ابزارهای تاریخی و قدیمی بانکداری و نیز اسناد معاملات بزرگ به نمایش درآمده است.
علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار