201881
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
مدیر مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل بیت(ع) بیرجند؛

باید کتب و نحوه تدریس قرآنی کودکان پرجاذبه و به‌روز باشد

مدیر مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل بیت(ع) بیرجند با بیان اینکه روش‌های آموزشی قرآن در مؤسسات باید به‌روز باشد، گفت: با پیشرفت و به‌روز بودن رسانه‌های صوتی و تصویری باید کتب و نحوه تدریس قرآنی کودکان نیز پرجاذبه و به‌روز باشد.

به گزارش کودک پرس ، بتول رضائی، مدیر مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل بیت(ع) بیرجند در دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم، اظهار کرد: این مؤسسه با تمرکز بر آموزش قرآن به کودکان فعالیت کرده و مهم‌ترین کار آن یاد دادن سبک زندگی اسلامی را به کودکان است.

وی افزود: کودکان در این مؤسسه ابتدا الفبای عربی را کامل یاد می‌گیرند و در پایان یک آزمون گرفته شده و کسانی که تسلط کامل داشته باشند، وارد دوره روخوانی می‌شوند.
مدیر مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل بیت(ع) بیرجند با بیان اینکه روخوانی نیز به دو صورت انجام می‌شود، تصریح کرد: روخوانی یک و دو و بعد ازگذراندن این دوره‌ها وارد دوره‌های روان‌خوانی یک و دو می‌شوند که مجموع این دوره‌ها ۹ ماه طول می‌کشد.
رضائی با بیان اینکه قرآن‌آموز بعد از این ۹ ماه به صورت کامل و مسلط قرآن را قرائت می‌کند و بعد دوره حفظ آغاز می‌شود، اظهار کرد: شیوه‌های آموزشی این مؤسسه طبق آموزش‌های قم بوده که کودکان در آن با تلفیق قصه‌گویی و بازی قرآن را می‌آموزند.
وی با بیان اینکه داستان‌هایی که برای کودکان بیان می‌شود، برگرفته از قرآن کریم و زندگی ائمه اطهار(ع) است، تصریح کرد: قرآن‌آموزان در این مؤسسه، اقتدار کامل را در روخوانی قرآن پیدا می‌کنند و بعد وارد دوره حفظ می‌شوند.
مدیر مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل بیت(ع) بیرجند با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک ۴۰۰ قرآن‌آموز در این مؤسسه آموزش می‌بینند که در تابستان این تعداد بیشتر می‌شود،  ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ مربی قرآن برای سنین مختلف در این مؤسسه مشغول به فعالیت هستند و مشکل کمبود مربی نداریم.
وی با بیان اینکه شعبه برادران این مؤسسه نیز در بخش نوجوان از تابستان سال گذشته آغاز به‌کار کرده است، افزود: یکی از موفق‌ترین جشنواره‌های قرآنی کودک را در سال گذشته با حضور ۱۲۰۰ نفر شرکت‌کننده تنها در مقطع پیش دبستانی برگزار کردیم که در استان بی‌سابقه بود.
مشکل کمبود فضا برای فروش محصولات
مدیر مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل بیت(ع) بیرجند به انتشارات جامعةالقرآن اشاره کرد و ادامه داد: این انتشارات در استان به صورت مجزا نبوده و تاکنون محصولات انتشارات جامعةالقرآن در راستای فعالیت‌های مؤسسه درخواست و فراهم شده است.
رضائی با اشاره به اینکه فضایی برای ارائه و فروش محصولات این انتشارات در مؤسسه نداریم، تصریح کرد: اگر فضایی برای فروش به مردم داشتیم مطمئناً میزان فروش و استقبال مردم بیش از این بود.
وی با بیان اینکه پیگیر هستیم در آینده‌ای نزدیک در مرکز استان، انتشارات جامعه القرآن را افتتاح کنیم، اظهار کرد: در این مؤسسه از روش‌های جدید و نو بهره گرفته و از تکراری بودن مطالب جلوگیری کرده‌ایم.
مدیر مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل بیت(ع) بیرجند با بیان اینکه روش‌های آموزشی قرآن در مؤسسات باید به‌روز باشد، بیان کرد: با پیشرفت و به‌روز بودن رسانه‌های صوتی و تصویری باید کتب و نحوه تدریس کودکان نیز پرجاذبه و به‌روز باشد تا به سمت مراکز آموزشی با سبک و سیاق دینی روی بیاورند و به صورت عملی در زندگی کودک پیاده شود و تنها شعار دادن مطالب نباشد.
رضائی ادامه داد: با سیاست درست و هدفمند باید آموزه‌ها به کودکان منتقل شود چراکه فرزندان نسل نو بسیار هوشیار و توانمند هستند.
وی افزود: یکی از بهترین موقعیت‌ها در طول سال برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان است و مردم در این ماه، به دلیل نزدیکی و انس بیشتر مردم با قرآن و مضامین آن بیشتر پیگیر مسائل قرآنی و راه‌های آموزش و تفسیر و کتب آن هستند.
مدیر مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل بیت(ع) بیرجند بیان کرد: با برگزاری نمایشگاه هرسال هم مؤسسات بهتر فعالیت و آموزش‌های خود را به مردم معرفی می‌کنند و هم مردم با نحوه کارمؤسسات بیشتر آشنا می‌شوند.
رضائی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن موقعیت خوبی برای شناساندن نخبگان قرآنی استان یا شهرستان به جامعه است، یادآور شد: انتشارات با متون خوب در این نمایشگاه‌ها شناخته می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مؤسسات قرآنی از نبود حمایت نهادها رنج می‌برند و با وجود فعالیت گسترده مؤسسات، هیچ توجهی به آنان نمی‌شود که لازم است بیشتر به آنان توجه شود.

زهرا حمیدی
انتهای پیام/
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار