201873
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
با حضور بنیانگذار آژانس عکس ایران؛

راه‌اندازی اولین انجمن عکاسی نوجوانان کشور در سیستان و بلوچستان

بنیانگذار آژانس عکس ایران در مراسم راه اندازی و بهره برداری از نخستین انجمن عکاسی نوجوانان کشور در سیستان و بلوچستان، گفت: «دوربین» قوی‌ترین رسانه‌ی تصویری جامعه‎ی امروز است که انسان‌ها را با وجود داشتن فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگون، به هم پیوند می‌زند.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا کریمی‌صارمی افزود: هنرمند عکاس، برای ایجاد فکری نو در جامعه تلاش می‌کند و می‌تواند جامعه را متحول کند و زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی «مطالعه» را مهم‌ترین عنصر موفقیت در این هنر عنوان کرد و گفت: تفاوت بین یک عکاس، به عنوان هنرمند، و کسی که فقط عکس برداری می‌کند، «تفکر و اندیشه» است و راز موفقیت در هنر داشتن فکر خلاق می باشد که رسیدن به این مرحله از مسیر «مطالعه» می‌گذرد.
کریمی‌صارمی سپس به اهمیت فعالیت در حوزه‌ی کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: ما باید کودکان و نوجوانان را برای آینده پرورش دهیم تا هنرمندانی لایق و انیشمند برای فردای کشور آماده کنیم.
این مدرس در ادامه افزود: آینده‌ عکاسی ایران به دست کودکان و نوجوانان است، از این‌رو باید برای آن روز آماده شوند و ما این حرکت را از سیستان و بلوچستان آغاز کردیم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با توجه به جایگاهی که در فرهنگ و هنر ایران دارد، مرکز مناسبی برای شروع این رویداد بزرگ است.
بنیانگذار آژانس عکس ایران ادامه داد: در گستردگی دنیای امروز و برای نفوذ در ذهن کودک و نوجوان باید از تلفن همراه، به عنوان یک پدیده‌ جهانی، استفاده کنیم تا بتوانیم اندیشه را وارد آن کنیم و با فرهنگ‌سازی، در میان مخاطبان خود ایجاد انگیزه کنیم و به آنان اندیشیدن بیاموزیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان، «عکس» را یک ابزار مطمئن برای معرفی این ظرفیت‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد: هنرمندانِ پرورش‌یافته در این انجمن «آیینه داران» شناساندن این توانایی‌ها به دیگر مناطق باشند.
عکاسی تمرین مناسبی برای دیدنِ خوب است

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: یکی از راه‌های داشتن زندگی خوب «خوب دیدن» می باشد و عکاسی تمرین مناسبی برای دیدنِ خوب و از زاویه‌ مناسب به زندگی نگاه کردن است.
معصومه هادی بیان کرد: در دنیای امروز، ثبت و ماندگار کردن خاطرات و فعالیت‌ها، به ویژه برای نسلی که هر روز در معرض تکنولوژی‌های جدید قرار دارد، بسیار با اهمیت است و اگر ما نتوانیم داشته‌های‌مان را ثبت کنیم، رد پایی از ما در تاریخ نخواهد ماند.
وی اضافه کرد: وسعت و غنای سوژه‌های طبیعی، جغرافیایی و هنری مبنایی واقعی برای معرفی ظرفیت‌ها و جلوه‌های ویژه‌ استان سیستان و بلوچستان است و هنر عکاسی با اندیشه و زاویه‌ نگاه مناسب فرصتی برای نشان دادن چهره‌ واقعی سیستان و بلوچستان به شمار می رود.
انتهای پیام/
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار