201854
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
رئیس اداره بهزیستی بروجرد بیان کرد:

شناسایی 50 کودک مبتلا به اوتیسم در بروجرد

کرم رضا پیردایه اظهارداشت: از بین کودکان شناسایی شده مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم در شهرستان بروجرد تعداد 30 کودک در مرکز ثبت نام و از خدمات درمانی برخوردار هستند.

به گزارش کودک پرس ، کرم رضا پیردایه افزود: مرکز اوتیسم شهرستان چند سال قبل راه اندازی شده و بصورت روزانه، کودکان مبتلا به اوتیسم در این مرکز توسط تیم درمانی مرکز اعم از پزشک، روانپزشک و مددکار اجتماعی اقدامات توان بخشی بصورت کار درمانی و گفتار درمانی را ارائه می دهد.
رئیس اداره بهزیستی بروجرد بیان کرد: خدمات مرکز اوتیسم در چهار خط درمانی شامل مداخلات آموزشی، توانبخشی و روانشناسی، مداخلات توانبخشی، روانشناسی و گفتاردرمانی، مداخلات دارویی و مداخلات بازی‌ درمانی صورت می‌گیرد.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی لرستان در این زمینه اضافه کرد: در استان 2 مرکز اوتیسم یکی در خرم آباد و یک مرکز در بروجرد فعالیت می کند که در مجموع حدود 80 کودک مبتلا به اوتیسم در این مراکز ثبت نام شده اند.
لیلا طاهری ادامه داد: در مجموع حدود 100 بیمار مبتلا به اوتیسم در استان شناسایی شده است و اقدامات مرتبط با غربالگری این بیماری در خرم آباد، بروجرد، الشتر و سراب دوره نیز در حال انجام است.
وی یادآور شد: بهزیستی به ازای نگهداری هر کودک در مرکز اوتیسم یارانه ای پرداخت می کند.
طاهری افزود: اختلالات طیف اوتیسم درجات مختلف از خفیف تا شدید را شامل می شود که در درجات خفیف کودک می تواند کارهای معمولی سایر کودکان و رفتن به مدرسه را داشته باشد.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی لرستان گفت: در درجات متوسط و شدید اختلالات طیف اوتیسم کودک تفاوت رفتاری بارزی با کودکان دیگر دارد و از توانمندی های رفتاری و اجتماعی از جمله برقراری تماس چشمی ناتوان است.
وی با تاکید بر ضرورت شناسایی بیماران در مراحل اولیه بیماری اظهارداشت: زمان طلایی برای امید به موفقیت درمان این بیماران سنین 2 تا پنج سال است که والدین در صورت مشاهده هر گونه رفتاری که دلالت بر این بیماری دارد باید نسبت به مراجعه به روانپزشک اقدام کنند.
بیماری اوتیسم (درخودماندگی یا Autism) یکی از بیماری های جدی گروه بیماری های رشدی اختلالات طیف اوتیسم است که در اوایل دوره کودکی (معمولا قبل ازسه سالگی) ظاهر می شود.
هرچند علایم و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است، اما همه انواع اوتیسم برتوانایی برقراری ارتباط کودک با دیگران تاثیر می گذارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار