201834
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
قائم‌مقام مدیرکل صداوسیمای استان مرکزی اظهار کرد:

تبلیغ کتابخوانی در سطح جامعه کمرنگ شده است

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است.

به گزارش کودک پرس ، مجید رستگاری‌گوهر صبح امروز در دیدار با مرتضی ماستری فراهانی قائم‌مقام مدیرکل صداوسیمای استان مرکزی اظهار کرد: تمام خدماتی که افراد جامعه و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهند، به همت خبرنگاران منعکس می‌شود و همگی باید تلاش کنیم که کارهای خوب و ارزشمند، تبلیغ و ترویج شود.

وی افزود: تبلیغ کتابخوانی در سطح جامعه کمرنگ شده است و یکی از سیاست‌های ما این است که محتوای ارزشمند کتاب‌ها را نشر دهیم.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: مجاری درآمدی کتابخانه‌های عمومی بسیار محدود است و با حداقل امکانات و به همت زحمات جهادی کتابداران، حداکثر بهره‌برداری از امکانات را دارا هستیم.
رستگاری‌گوهر گفت: صداوسیما می‌تواند آینه تمام نمای فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی باشد و با تهیه و تولید برنامه‌های جذاب و متناسب با سلیقه بینندگان، آحاد جامعه را با کتاب و کتابخوانی آشتی دهد.
وی خاطرنشان کرد: در افق ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده است که ۳۵ درصد از افراد جامعه عضو کتابخانه‌های عمومی باشند و در حال حاضر اقبال مردم به سوی کتابخانه‌های عمومی کم است که این مهم نیازمند بررسی و آسیب‌شناسی است.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: ماهیت فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی غنی‌سازی اوقات فراغت است و با توجه به اینکه تمامی افراد جامعه از اقشار مختلف، جامعه هدف ما هستند، آماده هرنوع خدمت رسانی به شهروندان  استان مرکزی هستیم.
رستگاری با ارائه طرح‌هایی پیشنهادی در زمینه ترویج کتابخوانی گفت: پوشش خبری فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی، گفت‌وگو با کتابداران، ساخت تیزر و کلیپ با موضوع کتاب و کتابخوانی، معرفی نویسندگان و افراد کتابخوان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و جلب مشارکت شهروندان در جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله مواردی است که با همکاری مشترک صداوسیمای استان می‌توان انجام داد.
وی با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است و در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» و به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی برگزار می‌شود.
رستگاری‌گوهر خاطرنشان کرد: شهروندان استان مرکزی برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی استان و یا سامانه اطلاع‌رسانی و ثبت نام جشنواره کتابخوانی رضوی به نشانی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.
جذب مشارکت‌های خیرین در حوزه کتاب
مرتضی ماستری فراهانی، قائم مقام مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: امروزه ضرورت ترویج کتابخوانی بیش از پیش احساس می‌شود و در این راستا باید از ظرفیت دستگاه‌های مختلف استفاده کرد.
وی افزود: از سال ۱۳۹۵ پخش شبکه استانی آفتاب به صورت شبانه‌روزی شده که از لحاظ فضای پخش، ظرفیت بسیار خوبی برای استان است.
وی ادامه داد: برنامه‌های تولیدی در قالب‌های مختلف علاوه بر پخش سراسری در کشور، به صورت بین المللی بر روی ماهواره و اینترنت نیز پخش می‌شوند.
ماستری فراهانی گفت: در بخش سیما، روزانه ۴ ساعت تعهد تولید داریم که متاسفانه توقعات مجموعه‌های داخل استان را برآورده نمی‌کند ولی در بخش رادیو مجموعه صداوسیمای استان، قدرت مانور بیشتری دارد و امکان همکاری بیشتری با دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.
وی افزود: در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی آماده هرگونه تعامل با کتابخانه‌های عمومی هستیم و در حال حاضر نیز همکاری مطلوبی بین دو مجموعه در استان وجود دارد.
قائم مقام مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی خاطرنشان کرد: با جذب مشارکت‌های خیرین می‌توان مستندهای جذابی درحوزه کتاب و کتابخوانی تولید کرد که قابلیت پخش از شبکه‌های سراسری و مراکز استان‌ها را داشته باشد.
وی با اشاره به جشنواره رضوی نیز گفت: در اولین فرصت جلسه‌ای با حضور معاونین صداوسیمای استان با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی تشکیل می‌شود تا با آرایش رسانه‌ای مناسب، بتوانیم حق این جشنواره ملی را به نحوی مطلوب ادا کنیم.
ماستری فراهانی ادامه داد: این جشنواره بهترین فرصت برای آشنایی عموم با فرهنگ و سیره رضوی است و همگی باید تلاش کنیم میزان مشارکت شهروندان استان مرکزی در این دوره افزایش یابد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شرایطی در شبکه استانی آفتاب فراهم خواهیم کرد تا کارشناسان و کتابداران استان مرکزی با حضور در برنامه‌های پرمخاطب این شبکه، به معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی و اطلاع رسانی جشنواره بپردازند.
انتهای پیام/
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار