201800
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت:

بخش موزه کودک در موزه دفاع مقدس طراحی شد

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: پنج بخش موزه انقلاب اسلامی، مقاومت، نقش زنان در دفاع مقدس، نقش تهران در دفاع مقدس و کودک اضافه می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، علی اصغر جعفری ، درباره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یک میراث فرهنگی و غیر ملموس برای ملت ایران است که در تاریخ جاودانه شد و باید آن پاس داشته شود.

وی با بیان اینکه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای پاسداشت این میراث فرهنگی است افزود: تلاش می‌کند آن را به شکل مناسب و هنرمندانه نشان دهد چرا که این موزه با استفاده از ظرفیت هنر ایرانی و فناوری‌های روز در غرب آسیا بی‌نظیر است.
مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: تعداد زیادی گردشگر از همه حوزه از آن بازدید و از ظرفیت‌های آن استفاده می کنند. خوشبختانه بازدید کنندگان متنوع هستند در حالی که میانگین رشد بازدیدکنندگان کشور از یک موزه در طول سال ۱۰ درصد بوده اما رشد بازدید کنندگان از موزه انقلاب اسلامی ۶۴ درصد بوده است ضمن اینکه امسال ۸۰ درصد رشد مخاطبان خارجی برای بازدید مواجه بودیم.
وی با بیان اینکه در طول روز تمامی مردم از موزه بازدید می کنند افزود: این استقبال بیش از اندازه در کشور نشان از علاقه‌مندی مردم به دفاع مقدس دارد.
مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره مشکلات عمده در این موزه گفت: مشکل عمده برای ارائه خدمات نداریم زیرا با همکاری و همراهی شهرداری و مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح توانستیم ظرفیت‌های خوبی را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: نقص عمده ای که باید آن را جبران کنیم این است که موزه بزرگ و ارزشمندی است که ظرفیت بزرگی دارد اما اعتقادمان این است که ما در طراز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هنوز نتوانستیم موزه‌ای را تبیین کنیم تا عظمت و تاریخ تمدن اسلامی را عرضه کنیم .
جعفری افزود:  از سال گذشته پنج بخش موزه ای طراحی شده که نزدیک به ۷۹ نفر از نخبگان و صاحبت نظران برای آن به ما کمک کردند. موزه انقلاب اسلامی، موزه مقاومت، موزه نقش زنان در دفاع مقدس، موزه نقش تهران در دفاع مقدس و موزه کودک مقدمات آن طراحی شده و مباحث نظری آ‌ن شکل گرفته است و تا پایان سال مقدمات اجرایی آن فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار