201692
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
علیرضا وارثی گفت:

راه اندازی و فعال کردن باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: جام باشگاه های کتابخوانی در 25 مهدکودک استان با هدف بسترسازی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب تشکیل شده است.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا وارثی در روز جمعه افزود:این طرح به عنوان یک طرح پیشرو و پویا برای راه اندازی و فعال کردن باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی در مهدهای کودک اجرا می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت کتابخوانی در مهدهای کودک در روز دوشنبه هر هفته که به این طرح اختصاص یافته است، فعالیتهایی از قبیل قصه گویی توسط مربی آموزش دیده مهد کودک به کودکان، بازدید از کتابخانه های عمومی با هدف آشنایی کودکان با کتاب و کتابخوانی ، دعوت از قصه گوهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مهدهای کودک، تقویت فرهنگ گفت و گو، استدلال و مهارت تفکر انتقادی در کودکان و برپایی نمایشگاه کتاب در داخل مهدها انجام می شود.
وی اضافه کرد: تسهیل‌گران با گذراندن دوره‌‌های مرتبط با محوریت شناخت کتاب‌‌ و یادگیری روش مطالعه و نحوه تعامل با کودکان و نوجوانان به صورت حرفه‌ای وارد این کار فرهنگی می‌‌شوند.
وارثی ادامه داد: هدف اصلی باشگاه‌های کتابخوانی بسترسازی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و مطالعه با استفاده از روش‌هایی همانند معرفی کتاب، مطالعه گروهی، نقد و بررسی، مبادله کتاب، خلاصه‌نویسی کتاب و نامه به نویسندگان است.
مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: بهره‌مندی از تخفیف 50 درصدی کتاب پس از عضویت و ثبت‌نام در سایت جام باشگاه‌‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از دیگر حمایت های موجود در اجرای طرح است.
116 مهدکودک در قزوین فعالیت می کنند.
منبع: ایرنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار