201630
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
بعد از پایان ماه مبارک رمضان؛

برنامه کودک رنگین کمان با شکلی جدید روانه آنتن شبکه پنج سیما می‌شود

تهیه‌کننده برنامه “رنگین کمان” از تغییر ساختار و محتوایی این برنامه خبر داد و گفت: در سری جدید رنگین کمان ما بر این شدیم تا با کمک مشاوران، کارشناسان، روانشناسان و اساتیدی که در حوزه کودک و رسانه حضوری چشمگیر داشته‌اند، تغییرات اساسی و بنیادینی را در فرم و محتوای برنامه انجام بدهیم.

به گزارش کودک پرس ، تهیه‌کننده برنامه “رنگین کمان” توضیح داد: با توجه به نیاز کودک امروز آیتم‌های مختلفی را طراحی کرده‌ایم  که این آیتم‌ها می‌تواند جوابگوی نیاز‌های گوناگون کودک در حوزه سلامت، بهداشت، آموزش، تربیتی، تغذیه و …. باشد.  

سیدمحسن مناجاتی ادامه داد: این تغییرات در بخش‌های دیگر همچون دکور، بخش‌های نمایشی، بازی‌ها، متن‌ها، پلاتو‌ها، پلی‌بک‌ها اعمال شده است.

تهیه‌کننده رنگین کمان یاد‌آور شد: در سری جدید، مجری صرفا تنها یک اجرا کننده نبوده و بیشتر بازیگر مجری است و در تمام پلاتوها و نمایش‌ها بعد بازیگری بر بعد اجرا برتری دارد. چون مخاطبان کودک با ابعاد نمایشی بیشتر از اجرا ارتباط برقرار می‌کنند.  

 

روباه آواز خوان در رنگین کمان

 

مناجاتی گفت: در بخش عروسکی، یک کاراکتر روباه که تن پوش است به برنامه اضافه شده که به دلیل آوازخوان بودن و نوع رفتارش می‌تواند برای بچه‌ها بسیار جذابیت داشته باشد. همچنین در بخش بازی‌ها سعی بر آن شده تا بازی‌هایی طراحی شود که هم جنبه فیزیکی داشته باشد و هم جنبه فکری که جسم و ذهن کودک را با خود درگیر کند.

 

تهیه‌کننده برنامه رنگین کمان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بخش‌های دیگر تغییرات این برنامه تصریح کرد: در بخش تماشاگران، به این صورت است که دیگر بچه‌ها تنها تماشاگر صرف نیستند و در اکثر پلاتوها، از جمله مسابقات و قصه‌ها حضور فعال دارند و بخشی در این برنامه طراحی شده به نام زنگ تفریح که کودکان می‌توانند لحظاتی را به بازی، نقاشی و سرگرمی بپردازند تا زمان پخش برنامه خستگی بر آنها احاطه نداشته باشد و از حالت سکون و تماشاگر بودن محض بیرون بیایند.

 

بازی، شادی، نقاشی

وی افزود: اما تغییراتی که در بخش قصه‌گویی صورت گرفته به این صورت است که نقش بچه‌های حاضر در استودیو و همچنین بچه‌هایی که از پای تلویزیون بیننده این برنامه هستند، بسیار چشمگیر باشد. بدین صورت که قصه گو در این استودیو قصه‌ای را تعریف می‌کند و از بچه‌ها به عنوان بازیگر استفاده خواهد کرد و یا بچه‌هایی که در استودیو حضور دارند برداشت ذهنیشان از قصه را به صورت نقاشی ترسیم می‌کنند و یا از بچه‌های داخل منزل خواسته می‌شود که اگر آنها جای نویسنده بودند چه قصه‌ای را برای ادامه این داستان طراحی می‌کردند و هر چیزی را که به ذهنشان می‌رسد نوشته و برای برنامه ارسال کنند و یا نقاشی آن داستان را برای برنامه ارسال کنند.

 

سایر عوامل تولید این برنامه عبارت از تهیه‌کننده: سیدمحسن مناجاتی، کارگردان هنری: داود روستا، نویسنده: گروه نویسندگان، مجریان و بازیگران :کیمیا گیلانی- امیرعباس حسینی – محمدرضا بهروز –  میثم رستگار، آهنگساز: محسن جلیلی، طراح دکور: شهرام قدیری، دستیار تهیه: مجید نوربخش و … .

 

برنامه رنگین‌کمان کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیماست که سری جدید آن بعد از پایان ماه مبارک رمضان روانه آنتن شبکه پنج سیما می‌شود.

منبع:  ایلنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار