201601
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
مبلغ نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی:

با راحت‌ترین روش به کودکان نهج‌البلاغه بیاموزیم

حجت‌السلام‌والمسلمین محمدحسین دیانی گفت: مهم‌ترین اتفاقی که برای تبلیغ نهج‌البلاغه می‌تواند رخ دهد آموزش راحت آن به کودکان است. یکی از راه‌های رسیدن به این خواسته نیز هنر است.

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین دیانی، مبلغ نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی درباره فعالیت‌های غرفه خود اظهار کرد: ماه رمضان به عنوان بهار قرآن شناخته شده است. در این میان نمایشگاه قرآن فرصتی است تا مردم با این کتاب شفابخش (قرآن) آشنا شوند. در این میان نهج‌البلاغه حکم دوا را برای شفابخشی قرآن دارد، اما متاسفانه بسیاری از مردم با نهج‌البلاغه آشنایی لازم را ندارند.

وی افزود: رسول اکرم (ص) در روز غدیر خم فرمودند؛ حضرت علی (ع) را گرامی بداریم، زیرا هر آنچه خداوند به رسولش آموخته او نیز به علی (ع) آموخته است. این موضوع در سوره مبارکه یاسین هم آمده است، البته امیرالمومنین خود نیز در یکی از خطابه‌هایش اشاره می‌کند چراغی برای راهنمایی مومنان است به‌شرطی که گوش دل به سخنان وی داده شود.

دیانی با بیان این‌که دو روش برای آموزش نهج‌البلاغه در این غرفه وجود دارد، گفت: اولین روشی که در این غرفه آموزش داده می‌شود، ساده خوانی نهج‌البلاغه است که در شش مرحله انجام می‌شود. روش دوم روش هنری است که به دو طریق آن را انجام می‌دهیم. در شکل هنری ابتدا سعی شده با نقاشی و کار دستی نهج‌البلاغه به کودکان آموخته شود، همچنین برگزاری مسابقات قرآنی از دیگر قسمت‌های این جشنواره است.

مسئول غرفه نهضت جهانی نهج‌البلاغه تصریح کرد: نمایشگاه قرآن فرصت بسیاری خوبی برای آشنایی بیشتر نوجوانان به نهج‌البلاغه است، اما افسوس که زمان این جشنواره کم شده است، البته‌ ای کاش می‌شد نمایشگاه قرآن جدا از ماه رمضان در دیگر ایام سال هم برگزار شود تا ما اتفاقات بسیار خوبی را سطح جامعه شاهد باشیم.

منبع: ایکنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار