201599
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
مربی غرفه نقاشی بخش نوجوان اظهار کرد:

آشنایی کودکان با الگوهای قرآنی از طریق نقاشی

زهرا مروستی، مربی غرفه نقاشی بخش نوجوان بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن درباره فعالیت بخش خود، اظهار کرد: ابزار ما در این غرفه برای آموزش مفاهیم و قصص قرآنی، نقاشی است، چون نقاشی پرطرفدارترین هنر در میان کودکان و نوجوانان است، پس از این ظرفیت باید بهره برد تا با قصص قرآنی به نوجوانان آموزش قرآنی داد.

به گزارش کودک پرس ، وی افزود: جالب است برخی از نوجوانانی که در غرفه نقاشی حضور پیدا می‌کنند، اسم برخی پیامبران را هم نشیده‌اند، اما وقتی ما به آن‌ها درباره سیره و زندگی پیامبر با زبان نقاشی توضیح می‌دهیم، جذب آن شده و از ما برای آموختن قصه‌های جدید یاری می‌خواهند.

این مربی قرآنی گفت: امروز اکثر نوجوانان ما به شخصیت‌های غربی علاقمند هستند. این موضوع از آسیب‌های رایجی است که نوجوانان این سرزمین را تهدید می‌کند، اما وقتی آن‌ها با الگو‌های قرآنی آشنا می‌شوند به ما می‌گویند که برایشان لذت بخش است که می‌بینند چنین الگو‌هایی در دین و کتاب مقدسشان وجود دارد.
مروستی با بیان این‌که نوجوان بیش از هر چیز نیازمند تنوع و شادی است، گفت: برخی نوجوانان به ما می‌گویند که به آن‌ها آموزه‌های دینی و قرآنی با زبانی شاد آموزش داده نمی‌شود، اما آن‌ها در نمایشگاه به شکل دیگری از یادگیری قرآن، آشنا می‌شوند که آن‌ها را جذب خود کرده است. این مهم نشان می‌دهد در حوزه هنر قرآنی ما تا چه اندازه کم کار هستیم.
وی در پایان تأکید کرد: دومین سالی است که در نمایشگاه قرآن حضور دارم، اما دوست دارم کاری که انجام می‌دهم در سال‌های بعد هم ادامه داشته باشد، چون برایم مشهود است که چگونه نوجوانان با نقاشی جذب قصه قرآن می‌شوند. این برایم بسیار لذت‌بخش است و حاضر نیستم آن را با چیز دیگر عوض کنم.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار