201594
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
عضو شورای اسلامی شهر تهران هشدار داد:

بیمارستان فوق تخصصی کودکان مفید و مرکز خرید میرداماد در مسیل سیلاب

با اشاره به وضعیت خطرناک بروز سیل در منطقه سه گفت: بیمارستان فوق تخصصی کودکان مفید و مرکز خرید میرداماد در خطر هستند.

به گزارش کودک پرس ، زهرا نژادبهرام در صد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران در خصوص وضعیت خطرناک بروز سیل در منطقه سه شهر تهران هشدار داد و گفت: طبق گزارش های موجود ساخت مرکز خرید میرداماد در مسیل سیلاب و وجود بیمارستان تخصصی مفید در مسیل بیرون زدگی آب از جمله خطراتی است که در منطقه سه وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید هیئت رییسه شورا از سایر مناطق سیل خیز تهران و کانال های عبور آب گفت: در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز روی مسیل رودبار (ضلع شمالی خیابان میرداماد) و بازدید از مسیل رودبار پیرو درخواست و گزارش های مردمی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مسیل رودبار از لایروبی تقریبا مناسبی برخوردار است، گفت: کارگران شهرداری در ماه های گذشته زباله های داخل آن را جمع آوری کرده اند.

نژادبهرام گفت: طبق بررسی های میدانی ارتفاع مسیل در نقاطی که پل بر روی مسیل احداث شده، بسیار کاهش می یابد، به طوری که در صورت شدت سیلاب عبوری از آن به احتمال زیاد پل های عبوری را قطع کرده و سیلاب وارد معابر شهری خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود بیمارستان فوق تخصصی کودکان و نوزادان مفید در پیرامون مسیل رودبار گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه نظیر سیل بیمارستان دچار مشکلات اساسی خواهد شد و با توجه به اینکه بیمارستان مذکور در مقیاس شهری و ملی فعالیت می کند، اختلال در روند فعالیت آن خسارت های جبران ناپذیری خواهد داشت.

نژادبهرام با اشاره به بازدید انجام شده از مسیل رودبار گفت: در بخش شمالی خیابان میرداماد ساخت و ساز انجام شده و مرکز تجاری میرداماد روی مسیل ساخته شده است که این تخلف باید از این جهت بررسی شود که طبق بررسی های میدانی ارتفاع مسیل در زیرسازه ساخته شده حداکثر یک متر است در حالی که وقوع سیل و بارندگی های شدید و وجود این سازه بر روی مسیل باعث می شود که خسارت های شدیدی به کاربری های خیابان های میرداماد و شریعتی و بسیاری از مردم شاغل و ساکن در منطقه سه وارد شود.

وی با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز در بستر رودخانه ها و مسیل ها تخلف محسوب می شود، گفت: با توجه به این موضوع به شهردار منطقه سه تذکر می دهم.

وی ادامه داد: اقدامات شهرداری منطقه سه برای لایروبی مسیل رودبار کافی نیست و در اولین فرصت باید لایروبی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شهردار منطقه سه باید بگوید که پروانه ایجاد بنا روی مسیل در چه تاریخی و با چه توجیه فنی و زیست محیطی و توسط کدام یک از معاونان شهرسازی و معماری شهرداری تهران صادر شده است.

نژادبهرام تصریح کرد: باید مکاتباتی با سازمان بازرسی شهرداری درباره زمان ساخت و ساز این سازه و توضیح مدیران وقت شهرداری منطقه سه، معاون شهرسازی و معماری وقت در دستور کار مدیران کنونی شهرداری تهران قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و سازهایی که در مسیل ها و رودخانه های شهری انجام شده اند باید توسط شهرداری تهران و شرکت آب منطقه ای استان تهران پیگیری شود.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار