موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
201591
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
گزارش سازمان حمایت از حقوق کودکان نشان داد؛

انگلستان و نیوزلند در زمینه رعایت حقوق کودکان در رتبه هایی پایین تر از سوریه و کره شمالی قرار گرفتند

طبق گزارش سالانه تشکل مردم نهاد هلندی موسوم به سازمان حمایت از حقوق کودکان، انگلستان و نیوزلند در زمینه رعایت حقوق کودکان در رتبه هایی پایین تر از سوریه و کره شمالی قرار گرفتند.

به گزارش کودک پرس ، تبعیض آزار دهنده علیه کودکان مهاجر و نبود قانونی برای محافظت از کودکان و نوجوانان با وضعیت مالی ضعیف، نیوزلند و انگلستان را از میان 181 کشور در رتبه 169 و 170 قرار داده است.
به گفته «مارک دولارت» بنیانگذار و رئیس موسسه ‘حمایت از حقوق کودکان’، شرم آور است که کشورهایی نظیر نیوزلند و انگلستان، در پایین ترین بخش این شاخص قرار گرفته اند.
به گزارش این موسسه، ایسلند با کسب رتبه نخست در این شاخص بهترین کشور از نظر رعایت حقوق کودکان شناخته شده و پس از آن پرتقال، سوئیس ، فنلاند و آلمان رتبه های دو تا پنج را به خود اختصاص داده اند و افغانستان با رتبه 181 در انتهای این جدول قرار گرفته است.
کشور جنگ زده سوریه در رتبه 119 این جدول قرار دارد.
به گفته دولارت، اگر چه وضعیت در انگلستان و نیوزلند به مراتب از افغانستان و سوریه بهتر است، اما این رتبه ها در تناسب شرایط موجود در این کشور به نسبت امکانات موجود و خدمات ارایه شده اعطا می شود.
موضوع این است که با توجه به وضعیت اقتصادی با ثبات و خوب ، وجود دموکراسی و نبود جنگ در کشورهای انگلیس و نیوزیلند، چنین رتبه ای در رعایت حقوق کودکان برای چنین کشورهای ثروتمند و توسعه یافته ای بسیار ناخوشایند است.
وی افزود: «این در حالی است که همین آمار در کشورهای در حال توسعه و پر جمعیتی نظیر چین، هند و میانمار حقوق کودکان بهتر از انگلستان و نیوزلند رعایت می شود.»
بر اساس این گزارش، تونس و تایلند به طرز شگفت انگیری در رتبه 14 و 15 قرار گرفته اند زیرا با منابع بسیار محدودی که دارند، همه چیز خود را به نسل های بعدی اختصاص داده اند.
موسسه حقوق کودکان همچنین جایزه ای سالانه برای صلح بین المللی کودکان در نظر گرفته است که برنده پیشین این جایزه «ملاله یوسف زی» دختر پاکستانی بود.

انتهای پیام /

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار