201581
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
سهیلا شیخی گفت:

نیاز به حمایت مسئولان برای گسترش کتابخانه سیار روستایی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: در حال حاضر چهار کتابخانه سیار وابسته به این کانون در استان برای خدمت رسانی به علاقه مندان کتاب در روستاها فعالیت می کنند که گسترش آنها نیازمند حمایت مسئولان دیگر دستگاه ها است.

به گزارش کودک پرس ، سهیلا شیخی روز سه شنبه با اشاره به اینکه این کتابخانه ها در شهرستان های سقز، بانه، مریوان و قروه فعالیت می کنند، اظهار داشت: کتابخانه های مریوان و بانه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال 88 به استان و کتابخانه قروه در سال 96 راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه سقز اولین کتابخانه سیار روستایی استان کردستان است که مشغول به فعالیت شد، افزود: با توجه به تعداد و جمعیت زیاد روستاهای استان گسترش این کتابخانه ها با کمک مسئولان از برنامه های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
شیخی اعضای این چهار کتابخانه سیار را بیش از 6 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: این اعضا از 26 هزار و 123 جلد کتاب در زمینه های مختلف ویژه کودکان و نوجوانان استفاده می کنند.
وی در خصوص دیگر فعالیت های این کتابخانه های سیار گفت: این کتابخانه ها با چهار مربی تمام خدماتی که در مراکز کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان ارائه می شود را به اعضای خود آموزش می دهند.
در حال حاضر 40 هزار کودک و نوجوان در سطح استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در 20 مرکز ثابت و چهار کتابخانه سیار روستایی آموزش می بینند.

منبع:  ایرنا

انتهای پیام
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار