201568
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
یک موسسه آلمانی اعلام کرد؛

منوعیت عمومی حجاب برای دانش‌آموزان زن برخلاف کنوانسیون حقوق کودک و حقوق بشر است

موسسه آلمانی حقوق بشر اعلام کرد که ممنوعیت عمومی حجاب برای دانش‌آموزان زن در آلمان برخلاف کنوانسیون حقوق کودک و حقوق بشر است.

به گزارش کودک پرس ، مؤسسه آلمانی حقوق بشر به تازگی مقاله‌ای درباره ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان منتشر کرده است. این مؤسسه آلمانی در خلال این مقاله اعلام کرده است که ممنوعیت عمومی حجاب برای دانش‌آموزان زن در آلمان برخلاف کنوانسیون حقوق کودک و حقوق بشر است. به اعتقاد مسئولان این مؤسسه، کودکان باید در فضای مدارس، تحمل مذهبی را بیاموزند. بیت رودلف، مدیر این مؤسسه درباره انتشار مقاله “آزادی مذهبی کودکان در فضای مدرسه – به منظور بحث درباره ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان” توضیح داد: «ممنوعیت سراسری دولت فدرال برای پوشیدن روسری در مدارس، خلاف قانون اساسی آلمان و حقوق بشر است و تلاش‌ها برای توسعه تنوع مذهبی در مدارس و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان را از بین می‌برد.»

رودلف ادامه داد: «کودکان از آزادی مذهبی لذت می‌برند و در نتیجه اگر کودکی می‌خواهد احکام دین خود را در مدرسه رعایت کند، مسئولان دولتی باید به این خواسته احترام بگذارند. همه دختران مسلمان موظفند که روسری بپوشند و به همین دلیل نباید قانونی علیه این خواسته وضع شود. در صورتی که مشکلی در مدارس پیش آید، باید از تمام ابزارهای مناسب مانند گفت‌وگو با کودکان و خانواده‌هایشان و آموزش آنها استفاده کرد.»
به گفته رودلف، مدارس باید مکانی برای حضور تمام پیروان ادیان باشند و به همین دلیل مسئولان مدارس وظیفه دارند که به ترویج تحمل مذهبی کمک کنند. آلمان عضو کنوانسیون حقوق کودک است و باید حقوق تمام کودکان را مورد توجه قرار دهد. او گفت: «فقط در مواردی که شواهد قابل اثباتی مبنی بر اجبار اعضای خانواده به پوشیدن روسری دختران وجود دارد، می‌توان چنین محدودیتی اعمال کرد. در این راستا نیز دولت در ابتدا باید پیش‌شرط‌های قانونی را ایجاد کند که در آن اصل عدالت رعابت شده باشد. در این شرایط نیز ممنوعیت پوشیدن روسری باید به عنوان آخرین راه‌حل در نظر گرفته شود.»
وظیفه مؤسسه حقوق بشر آلمان، نظارت بر اجرای کنوانسیون حقوق کودک، ارتقا و حمایت از حقوق کودکان در آلمان است.

منبع: خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار