201558
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان بیان کرد:

آموزش 12500 کودک در مهدهای کردستان

محسن شجاعی روز سه شنبه اظهار داشت: 160 مورد از مهدهای استان شهری و 240 مورد روستایی هستند و در طول سال برنامه های آموزشی با روش های مختلف برای کودکان و مربیان این مهدها برگزار می شود. 

به گزارش کودک پرس ، محسن شجاعی با بیان اینکه این تعداد کودک توسط یک هزار و 100 مربی تحصیل کرده نگهداری شده و آموزش های لازم را می بینند، افزود: علاوه بر آموزش هایی که در همه مهدها برای کودکان داریم کودکان مهدهای روستایی و حاشیه شهرها در طول سال هر روز از یک وعده غذای گرم نیز بهره مند می شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان اضافه کرد: مهدهای روستایی و حاشیه شهرها همچنین سالانه مبلغی یارانه به عنوان کمک شهریه از سوی بهزیستی دریافت می کنند.
وی به نرخ شهریه مهدهای شهری و روستایی نیز اشاره کرد و یادآور شد: میزان شهریه مهدها بر اساس ستاره مهد، گروه سنی کودکان، شهری و روستایی بودن و همچنین میزان بهره گیری کودک متفاوت است.
شجاعی گفت: نرخ شهریه مهدهای کودک استان از یک میلیون و 300 هزار ریال تا یک میلیون و 700 هزار ریال متفاوت است، ضمن اینکه نرخ شهریه مهدها در سال جاری هنوز تغییر نکرده است.
وی تاکید کرد: مناطق حاشیه و روستاها بدلیل اینکه با مشکلاتی از جمله درآمد کم مواجه هستند باید بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند تا کودکان این مناطق نیز بتوانند از خدمات آموزشی بهره مند شده و به هدف اصلی که رعایت عدالت اجتماعی است، دست یابند.
110 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.
انتهای پیام
منبع: ایرنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار