201548
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد:

افزایش سرانه کمک‌های مالی به کودکان نیازمند استان بوشهر

مدیرکل کمیته امداد وشهر از افزایش سرانه کمک‌ها به کودکان بی‌بضاعت استان خبر داد و گفت: با جذب ۵ هزار حامی جدید می‌تواند سرانه کمک مالی به کودکان نیازمند بوشهر از ۱۵۰ هزا تومان به ۲۵۰ هزار تومان در ماه افزایش یابد.

به گزارش کودک پرس ، احمد لطفی شامگاه دوشنبه در حاشیه ضیافت افطاری مددجویان کمیته امداد شهرستان عسلویه در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی  اظهار داشت: با همراهی مجموعه شرکت‌های نفت و گاز در جنوب استان بوشهر شاهد گام‌های مناسبی در راستای فقرزدایی هستیم.

وی افزود: ماه مبارک رمضان در کنار پیام‌های فردی، حاوی یک سری پیام‌های اجتماعی است  که مهمترین این پیام‌ها ، توجه و توسعه سنت‌های حسنه الهی است.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که در ماه مبارک رمضان به آن توصیه شده اطعام نیازمندان و ایتام است که به خوبی در سطح کشور و استان این موضوع نهادینه شده است.
لطفی بیان کرد: با توجه به شرایط سخت معیشتی ، شاهدیم که سفره فقرا مشکلات اساسی پیدا کرده و هر چند دولت تدبیر و امید در این زمنیه تلاش‌های فراوانی برای کمک به خانواده‌های تحت پوشش کرده اما نیاز است که مردم و خیران نیز در این زمینه توجه خاصی داشته باشند.
وی تصریح کرد: اجرای طرح ایتام و اکرام در بیش از دو دهه در سطح کشور نهادینه شده که امسال نیز انتظار داریم به مانند سنوات گذشته شاهد حضور پرشور خیران در این طرح باشیم.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به نقش خیران در رسیدگی به ایتام و کودکان بی بضاعت خاطر نشان کرد: هم اکنون در استان بوشهر 12 هزار خیر در شبکه وسیع کمک به ایتام کمیته امداد وجود دارد که زمینه‌های لازم برای پرورش فکری و علمی ایتام و فرزندان محسنین فراهم می‌کنند.
لطفی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، به دنبال دعوت از  5 هزار خیر نیکوکار جدید به این شبکه 12 هزار نفری هستیم تا همه یک هزار و 500 یتیم و فرزند محسنینی که تحت حمایت این نهاد هستند ، صاحب یک حامی باشند.
وی افزود: هم اکنون متوسط کمک خیران به ازاء هر یتیم تحت حمایت این نهاد،150 هزار تومان است که در صورت جذب 5 هزار حامی جدید می‌توانیم این سرانه را تا 250 هزار تومان در ماه به ازاء هر نفر افزایش دهیم .
1000 سبد کالا در اختیار خانواده‌های مددجوی کمیته امداد شهرستان عسلویه قرار گرفت
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی نیز گفت: یک‌هزار سبد کالا به ارزش 200 میلیون تومان در اختیار خانواده‌های مددی کمیته امداد شهرستان عسلویه به ارزش 2 میلیارد ریال در ماه مبارک رمضان قرار گرفت.
سید پیروز موسوی اظهار داشت: صنایع نفت و گازی مستقر در جنوب استان بوشهر، دارای مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه پیرامونی هستند که یکی از این مسئولیت‌ها، توجه به وضعیت معیشت و زندگی اقشار آسیب پذیر است.
وی افزود: با ارائه بسته‌های حمایتی به خانواده‌های نیازمند به دنبال فقرزدایی و رفع محرومیت در بین خانواده‌های بی بضاعت و تحت پوشش سازمان‌های حمایتی تلاش می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: وجود ظرفیت گسترده صنایع نفت و گاز در شهرستان عسلویه این امکان را فراهم کرده که خانواده نیازمندی در این شهرستان وجود نداشته باشد .
موسوی بیان کرد:در کنار انجام وظایف تخصصی محوله، به عنوان یک سرباز خود را موظف به پیگیری مسائل و مشکلات مردم شهرستان عسلویه و به خصوص  خانواده‌های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌دانم و سعی می‌کنم که با رایزنی با شرکت‌های مستقر در منطقه، بخشی از نیازهای این خانواده‌ها را تامین کنم.
وی با اعلام کمک این سازمان به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد شهرستان عسلویه ، بیان کرد: در راستای توجه این سازمان به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد شهرستان عسلویه، یک‌هزار سبد کالا به ارزش 200 میلیون تومان در اختیار این خانواده‌ها در ماه مبارک رمضان قرار گرفت.
منبع: خبرگزاری تسنیم
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار