201538
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
امام جمعه گتاب تصریح کرد:

حداقل سن مجاز کودکان برای حضور در شبکه‌های مجازی 16 سال است

این نگرانی مختص ایران نبوده و اتحادیه اروپا نیز قوانین جدیدی برای حضور کاربران در شبکه‌های اجتماعی تصویب کرده است که از جمله حداقل سن مجاز کودکان برای حضور در شبکه‌های مجازی از 13 سال به 16 سال در اواخر 2015 تصویب شد که نشان از وجود نگرانی‌ها در سایر کشورها در مورد استفاده کودکان از شبکه‌‌های اجتماعی است. 

به گزارش کودک پرس ، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه گتاب برگزار شد، به ضرورت حداکثری از فرصت‌های فضای مجازی و دفع تهدیدهای آن اشاره و اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، فضای مجازی جهان با وجود ایجاد فرصت‌های بزرگ، توام با تهدیدات جدی آن هم با رشد سریع همراه است.

وی با اشاره به اینکه امروز در بستر فضای مجازی برنامه گسترده برای انحراف ذهن و دل مردم و جوانان از اصل دین وجود دارد، افزود: در این راستا نخستین وظیفه روحانیون رفع شبهات در زمینه دین‌زدایی، عفت‌زدایی و شهوت‌زایی شبکه‌های اجتماعی است.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش گتاب تصریح کرد: امروزه در بستر فضای مجازی دشمن با تولید و ترویج شبهات و تولید محتوای ضد عفت و حیا، به دنبال انحراف جوانان مومن، از اصل دین و دریدن اصل حیاست.
تقی‌پور خاطرنشان کرد: تاکید رهبر انقلاب، تبیین و تفهیم مفاهیم اسلام از سوی حوزه‌های علمیه و روحانیون با بهره‌گیری از ابزار فضای مجازی و استفاده از فرصت‌های آن است.
مسؤول حوزه علمیه امام حسین علیه‌السلام گتاب با اشاره به اینکه بهره وری استفاده حداکثری از فرصت‌های فضای مجازی امری ضروری است، یادآور شد: امروزه تبادل اطلاعات مردم جهان از طریق عضویت در شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن، پیام‌رسان‌های موبایلی و نیز هزاران شبکه‌های خبری و میلیون‌ها وب‌سایت‌های اینترنتی، به اندازه پلک زدن شده است.
وی ادامه داد: طبق جدیدترین نظرسنجی واشنگتن در هفته جاری هشت درصد ایرانیان از ایستگاه‌های رادیویی خارجی اطلاعات دریافت می‌کنند و بیش از 60 درصد ایرانیان به اینترنت یا تلگرام وابسته هستند.
وی افزود: طبق مطالعات استراتژیک تا سال 1400 ایران جزو 6 کشور اول دنیا از نظر تکنولوژی و زندگی دیجیتالی قرار می‌گیرد که نقش شبکه اجتماعی و تغییر سبک زندگی در دیجیتالی شدن آن  کاملا مشهود است.
امام جمعه گتاب تصریح کرد: از طرفی توسعه استفاده از اینترنت در بستر موبایل و شبکه اجتماعی در بین جوانان، ایران را هم اکنون نیز در رتبه سوم استفاده از این شبکه‌ها در دنیا قرار داده و این موضوع سبب شده در کنار مسائل سرگرمی، حجم بزرگی از موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز در فضای مجازی از سوی کاربران ایرانی مبادله شود.
این استاد حوزه علمیه یادآور شد: البته این نگرانی مختص ایران نبوده و اتحادیه اروپا نیز قوانین جدیدی برای حضور کاربران در شبکه‌های اجتماعی تصویب کرده است که از جمله حداقل سن مجاز کودکان برای حضور در شبکه‌های مجازی از 13 سال به 16 سال در اواخر 2015 تصویب شد که نشان از وجود نگرانی‌ها در سایر کشورها در مورد استفاده کودکان از شبکه‌‌های اجتماعی است.
وی ادامه داد: در خصوص ضعف‌های فضای مجازی کشور، باید در چهار محور که شامل ارائه خدمات سریع، متنوع و مجانی در کشور، ایجاد ولنگاری در فضای مجازی در همه ابعاد فرهنگی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی، عدم عزم جدی از سوی دولت برای ورود و مداخله در این فضا و عدم موفقیت ‌و نهادهای مسؤول در این حوزه است تصمیماتی اتخاذ شود.
تقی‌پور گفت: همچنین عدم توجه به این امر که در دنیا مدیریت راهبردی فضای مجازی با سازمان‌های نیروهای مسلح است، مثلا در آمریکا این مدیریت در پنتاگون و ستاد مشترک ارتش است،موجب بروز مشکلات عدیده‌ای شده است.
رئیس فرهنگ و ارشاد بابل نیز اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه، استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان برای تهذیب فردی و اجتماعی با استفاده از ظرفیت نخبگان عملی و اجرایی برای ارتقا فرهنگ فضای عمومی جامعه است.
عیسی محمدی با اشاره به اینکه شاهد تقابل دوگانه اسلام و استکبار در جهان هستیم، افزود: پخش کلیپ مدارس نشان می‌دهد دشمن بیکار نبوده و از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل با بیان اینکه استکبار در صدد ایجاد هجمه در اسلام و کشور است تصریح کرد: باید به مسائلی که بر فضای فکری، روانی، اجتماعی و فرهنگی جامعه به نفع استکبار جهانی تاثیر گذاشته توجه کرد.
محمدی خاطرنشان کرد: ضرورت مدیریت جهادی در همه زمینه‌ها بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب است که باید در مسیری که ترسیم شده حرکت کنیم.
این مسؤول گفت: ماه رمضان ظرفیت عظیمی است که در کنار خودسازی فردی در زندگی شخصی، می‌توان از برکات آن برای تهذیب عمومی جامعه بهره گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار