201528
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
عضو هیئت‌ رئیسه انجمن گفتاردرمانی مطرح کرد؛

جلوگیری از اختلالات یادگیری و نارساخوانی کودک با تشخیص به هنگام توسط گفتار درمانی

عضو هیئت‌ رئیسه انجمن گفتاردرمانی گفت: هر وقت کودک نوزاد در شیر خوردن و مکیدن دچار مشکل شود یا با اختلال بلع مواجه باشد و یا آن‌که حساسیت‌هایی در جویدن داشته باشد باید برای مشاوره و مداخلات درمانی به گفتار درمان مراجعه کند.

به گزارش کودک پرس ، اتابک رئوفی گفت: مشکلات گفتاری کودکان باید با مراجعه به گفتار درمان‌گر پیگیری کنیم زیرا عدم درمان آن می‌تواند به مشکلات ارتباطی بینجامد.

وی تصریح کرد: اگر در دوران مدرسه، کودک در نوشتن و خواندن دچار مشکل باشد و یا اختلال در یادگیری‌های خاص و مفاهیم داشته باشد نیز می‌توان با مراجعه به گفتار درمان این اختلال را برطرف کرد.
عضو هیئت‌ رئیسه انجمن گفتاردرمانی گفت: جابجایی فعل و فاعل فقط در جمله‌سازی ممکن است اتفاق بیفتد و هر کودکی در سنین دو تا چهار سال ممکن است ناروایی در گفتار داشته باشد و ممکن است که جملات را جا به جا و کلمات را به‌صورت پس‌وپیش بگوید، این‌ها زیاد مشکلی ندارد اما اگر تعداد آنها زیاد باشد و سبب شود که کودک در ارتباطات دچار مشکل شود و مدام از ما بپرسند که این کودک چه می گویند باید حتماً به گفتار درمان‌گر مراجعه کرد.
رئوفی اضافه کرد: مشکلات گفتاری که در سنین پایین تشخیص داده شود می‌تواند از اختلالات یادگیری و نارساخوانی در سنین مدرسه جلوگیری کند.
منبع: خبرگزاری آنا
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار