201524
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
منوچهر مهرام بیان کرد:

درمان رایگان معتادان زیر ۱۸ سال در قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با اختصاص بخش ویژه معتادین در تنها بیمارستان کودکان استان قزوین معتادین زیر ۱۸ سال رایگان بستری و درمان می شوند.

به گزارش کودک پرس ، منوچهر مهرام بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که با حضور مسئولان استانی در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: رسیدگی به مسئله اعتیاد از مهم ترین دغدغه های امروز سلامت و بهداشت در جامعه است و برای تحقق این امر باید از درمان معتادین و جلوگیری از شیوع اعتیاد شروع کنیم.

وی افزود: متاسفانه امروز اعتیاد به گروه های سنی پایین نیز نفوذ کرده است که اقدام برای شناسایی و درمان رایگان این فرد اولین کاری است که میتوان انجام داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با بررسی های به عمل آمده در مجموع نزدیک به 22 هزار و 500 معتاد در استان قزوین شناسایی شده است که باید برای درمان و مراقبت های ترک اعتیاد این افراد اقدام شود.
مهرام خاطرنشان کرد: اعتیاد در بین بانوان هم در سال های گذشته در استان وجود داشته است و از تعداد معتادین بیان شده 688 نفر آن ها بانوان بودند.
وی افزود: برای درمان بانوان معتاد در استان قزوین 1 مرکز ویژه زنان و یک مرکز ویژه میان راهی برای بانوان راه اندازی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار داشت: مرکز میان راهی زنان در حال حاضر با همکاری بیمه سلامت با ظرفیتی 30 نفره در حال ارائه خدمت به معتادین است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: رسیدگی به وضعیت معتادین در جامعه رسیدگی به سلامت عمومی در جامعه است و باید تلاش کرد تا راهی برای کنترل و درمان این معضل پیدا شود.
مهرام افزود: سال گذشته 72 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در استان قزوین جان باختند که باید از وقوع دوباره این حوادث جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به تاسیس مراکز درمان اعتیاد در استان گفت: مراکز درمان سوء مصرف مواد در استان قزوین در دو شکل دولتی و غیر دولتی در حال فعالیت هستند که از 11 مرکز موجود در استان تنها دو مرکز دولتی است.
منبع: تسنیم
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار