201520
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

درباره وضعیت اعتیاد در میان دانش آموزان قزوین نگران هستیم

منوچهر مهرام عنوان کرد: درباره وضعیت اعتیاد در میان دانش آموزان نگران هستیم و امیدواریم با همکاری مشترک آموزش و پرورش و سایر نهادها بتوانیم گزارش دقیقی از این وضعیت و برای آن برنامه ریزی مناسبی را داشته باشیم.

به گزارش کودک پرس ، منوچهر مهرام ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ۱۱۸ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر وجود دارد که ۲ مورد از این مراکز دولتی بوده و ۱۱۶ مورد خصوصی است.

وی با بیان اینکه پنج مرکز گذری کاهش آسیب،۲۰ مرکز اقامتی میان مدت، ۲ سرپناه، یک مرکز میان راهی مردان، یک مرکز میان راهی مردان، یک مرکز مشاوره رفتاری و غیره در استان فعال است،، افزود: برنامه های مختلفی در این راستا برگزار کرده ایم که از موارد آن می توان به برگزاری تعداد ۹جلسه کمیته درمان و حمایت اجتماعی در سال گذشته اشاره کرد.
مهرام، مجموع مصوبات را ۴۳ مصوبه عنوان کرد و افزود: ۴۰ مورد از این مصوبات به نتیجه رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به میزان مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر عنوان کرد: در سال ۹۶، تعداد ۶۳ نفر مرگ و میر بر اثر مصرف مواد مخدر را شاهد بودیم که در سال گذشته ۷۲ مورد مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر بوده و از این تعداد، ۶۷ نفر مرد و پنج نفر زن بوده است.
وی اضافه کرد: به طور تقریبی می توان گفت که هر هفته در بیمارستان کودکان، ۲ تا سه مورد مسمومیت کودکان را شاهدهستیم که این مسومیت بر اثر مصرف اشتباه شربت متادون یا ترکیبات دیگر است که مسمومیت در متادون بسیار شدید است.
مهرام عنوان کرد: درباره وضعیت اعتیاد در میان دانش آموزان نگران هستیم و امیدواریم با همکاری مشترک آموزش و پرورش و سایر نهادها بتوانیم گزارش دقیقی از این وضعیت و برای آن برنامه ریزی مناسبی را داشته باشیم.

منبع: قدس آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار